Крампи през нощта? Ето как да се справите с тях

0

Мускулните крампи или схващания са доста болезнен и често срещан проблем при хората на възраст над и около 50 години в областта на краката и бедрата. Те могат да се появят през нощта и да Ви събудят с рязка болка за няколко секунди или минути, но и да продължат на следващия ден или нощ.

крампиПричините за появата на мускулни схващания (крампи) могат да бъдат:

  • някои лекарства;
  • бременност;
  • застояване на студени подове;
  • алкохолизъм;
  • застояване в продължение на по-дълъг период от време;
  • някои упражнения;
  • неправилна стойка.

Съвети как да предотвратите появата на крампи в мускулите на краката и как да се справите с болката, когато Ви се случи отново:

Вземете топла вана преди лягане

Отпускането на мускулите в топла вода влияе много добре при такъв вид проблеми, особено когато сте имали тежък ден и сте стояли дълго прави или сте вървели повече.

крампиОпънете краката си преди да заспите

Мускулите имат нужда от почивка. Ето защо разтегнете хубаво краката си като ги опънете, за да ги отпуснете.

Носете ергономични обувки

Удобството на краката ни зависи от обувките, които носим, а предотвратяването на мускулните схващания на краката е още една причина да осигурите този комфорт за ходилата си.

Приемайте конски кестен за подобряване на кръвообращението в краката

Конският кестен е чудесен естествен лек при болки в ставите и при мускулни крампи, който можете да намерите и в аптеките. Конският кестен има лековити свойства за понижаване на холестерола, при лечение на разширени вени, хемороиди и други.

Приемайте повече магнезий и калий

Липсата на калий и магнезий в организма предизвиква много последствия – умора, високо кръвно налягане, раздразнителност, а в по-дългосрочен план и намаляване на плътността на костите. Затова приемайте редовно храни, богати на тези вещества или мултивитамини.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Недостигът на магнезий води до по-бързо стареене на тялото ни. Олигоелементът участва и в растежа на костите, спомага за съкращаването на мускулите, необходим е за добрата работа на мозъка и нервната ни система. Функцията му е важна и в образуването на антитела и предпазването на организма ни от инфекции. В повечето случаи човек получава чрез храната само част от нужната дневна доза магнезий. Според скорошни изследвания 77 на сто от жените и 72 на сто от мъжете изпитват недостиг от този елемент. Мъжете трябва да приемат по 420 грама на ден, а за жените препоръчителната доза е 360 грама. Страничните ефекти от недостатъчното количество магнезий в тялото ни са обща умора, сърцебиене, раздразнителност, изтръпване на пръстите, лош сън, гърчове, чупене на ноктите, и дори цъфтеж на косата. В случаи като тези се препоръчва медикаментозно приемане на магнезий за около месец, но след консултация с лекар.Организмът ни иска магнезий

 

Раздвижвайте мускулите на краката, докато сте във водата.

Затоплете мястото, където усещате схващане или болка.

крампиСеднете на пода и раздвижвайте краката си като насочете с ръка пръстите на ходилата към коленете си.

Ставайте бавно и ограничете въртенето в леглото – разклащането на краката също може да подобри притока на кръв.

Внимателно разтривайте засегнатата област с кръгови движения.

Консумирайте една супена лъжица жълт синап за облекчаване на дискомфорта при крампи.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg