9 грешки, които забавят нашия метаболизъм

0
  1. Пропускане на хранения и екстремни диети

Липсата на основни хранителни съставки, а най-вече на белтъчини, води до забавяне на метаболизма. През първите няколко дни това е трудно за забелязване, но след това тялото влиза в „авариен режим“ – вместо да гори мазнините, започва да ги складира, за да задържи на необходимото равнище жизнените функции на тялото. Затова гладуването или диетата, обещаваща бързи чудеса, изобщо не са добра идея.

метаболизъм

  1. Дълго седене без движение

Това е лоша новина за корпоративните служители – дори и ако прекарвате в спортната зала половин час на ден, а останалите осем часа прекарвате в седене на бюрото си, това означава, че въпреки това водите заседнал начин на живот. Затова ставайте от бюрото поне за 5 минути да се пораздвижите, за предпочитане на всеки час, за да се избегнете забавяне на метаболизма Ви. Затова изберете да стигате до офиса по стълбите, вместо с асансьора, или изберете по-дългия път към тоалетната, ако това е възможно.

  1. Недостатъчно сън

Недостатъчното количество сън може да се отрази негативно върху мастните клетки. Проучванията показват, че ако се спи четири часа, вместо 8 часа, това намалява способността на мастните клетки да взаимодействат с инсулина с цели 30 процента! С течение на времето, това може да доведе до увеличаване на теглото, и затова е препоръчително да се спи най-малко седем часа на ден.

  1. Алкохолът

Когато се консумира алкохол, независимо от това дали е вино или бира, тялото първо се заема да разгражда него, а чак след това започва да разгражда калориите, приети чрез храната. Алкохолът забавя обмяната на веществата, така че по-добре е да се ограничи консумацията на алкохолни напитки, а всъщност и не само заради обмяната на веществата, а заради цялостното му действие върху организма.

алкохол, сърдечни проблеми

  1. Обезводняване

Проучванията показват, че пиенето на 8-12 чаши вода на ден може да помогне да се изгорят по-бързо приетите калории. Затова носете със себе си поне малка бутилка с вода и не забравяйте да оводнявате тялото си през деня.

  1. Липса на калций

Колкото повече калций приемаме с храната и напитките, толкова повече мазнини изгаряме. Добри източници на калций са млякото, сиренето, киселото мляко, тъмно зелените листни зеленчуци, които са също така имат и множество други ползи за здравето.

  1. Избягването на кафето или чая

Кофеинът стимулира обмяната на веществата в продължение на няколко часа след консумирането му. Затова той е третиран като стимулант, с който обикновено стартираме своя ден, под формата на ароматно кафе или чай.

метаболизъм

  1. Кардио тренировки с натоварване

Бягането, колоезденето или плуването ще накарат сърцето да бие по-бързо, което има добър ефект за подобряване на метаболизма. Въпреки това, най-голям ефект за метаболизма има комбинирането на силови тренировки с кардио тренировки. Колкото повече мускули имаме, толкова повече калории се изгарят.

  1. Твърде малък прием на желязо

Тук най-вече това се отнася за жените, които всеки месец губят кръв, а с нея има и загуба на желязо – минерал, който помага на кислорода да достига до мускулите. Ако има дефицит на желязо, то метаболизъм може да се забави. За да се избегне този проблем, напълнете чинията с богати на желязо продукти, като спанак, боб, миди, постно говеждо месо, стафиди – особено ако е дошъл месечният Ви цикъл.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Лошото хранене убиваЛошото хранене е по-вредно от дрогата, алкохола и цигарите взети заедно, твърдят учените

коя държава има най-добрата диета в светаЕто коя държава е с най-добрата диета в света

 

Години наред са ни плашили с хранителни факти, които науката тотално отхвърли. Вижте кои са разбитите митове7 мита за „лошото хранене“

 

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg