Най-добрите 8 засищащи храни, които гарантират отслабване и потискат нездравословния апетит

0

Една балансирана диета със здравословни храни е не само ключът към добрата кондиция на организма, но също така и на балансирано телесно тегло. Вероятно знаете, че една порция пържени картофи и газирана напитка ще Ви държат сити само до напускане на заведението за бързо хранене. Такова

високо калорийно хранене може да бъде пагубно за здравето и килограмите Ви –

първо, защото води към пристрастяване, и второ, защото Вие поемате много калории, но малко ценни хранителни вещества, които да стимулират метаболизма Ви в режим на изгаряне на мазнини. От друга страна, ако поставите правилната храна в чинията пред Вас, не само ще натрупате по-малко калории, но и ще предоставите на тялото си важни хранителни вещества и дори ще редуцирате теглото си, без да се налага да се следват стриктно определена диета.

Предлагаме Ви най-добрите 8 засищащи храни, които гарантират стабилизиране на теглото Ви и гонят нездравословния апетит.

Овесени ядки

Овесените ядки са чудесният диетичен избор да започнете деня си. Тази закуска се разгражда много бавно в организма, което означава, че ще предостави на тялото Ви енергия за по-дълго време. Плюс това, закуската с овесени ядки е пълна с фибри, което ще подобри храносмилането Ви. Изследвания показват още, че овесените ядки може да притъпят глада Ви за дълго като влияят на т.нар. хормони на глада. Тази здравословна закуска е изключително благоприятна за балансиране на нивата на кръвната захар и намаляване на лошия холестерол, предотвратявайки по този начин развитието на сърдечно-съдови заболявания.

Яйца

Включите ли две яйца в менюто си на закуска, ще останете сити до обяд. Яйцата са богати на протеини и са идеални за контролиране на вълчия Ви апетит. Редица изследвания са установили, че хората, които ядат яйца за закуска отслабват по-бързо от тези, които избират печени храни, например.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

яйцаЕто какво се случва с тялото ни, ако ядем три яйца всеки ден

 

Ябълки

Ябълките са богати на фибри и вода, които също Ви държи сити доста дълго време. Тези плодове са идеални за намаляване на нездравословния глад между основните хранения. Ябълките са богати на пектин, който регулира кръвната захар, а оттам и свирепия глад.

Сьомга

Сьомгата, особено дивата сьомга от Аляска или Норвегия е една от най-здравословните храни на планетата, защото съдържа изобилие от здравословни мазнини, които потискат глада. Изследванията показват, че хората, които ядат риба се чувстват по-сити, отколкото тези, които хапват червено месо. Доказано е и, че хранещите се с риба консумират 75% по-малко калории при следващо хранене.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

хранаХапването на тази храна два пъти седмично редуцира риска от инсулт и сърдечни заболявания

 

Бобови растения

Бобовите растения като фасул, грах и леща не само ще Ви поддържат сити по-дълго, но и ще ускорят метаболизма си. Тази група от зеленчуци е богата на растителни влакна, витамини и минерали и може да е бъде част от една здравословна и добре балансирана диета.

Ленено семе

Лененото семе (използвайте в повечето случаи винаги смляно) е друг богат източник на омега-3 мастни киселини и растителни влакна. А лъжичка на ден е достатъчна, за да подобри Вашето здраве на много нива. Може да добавяте ленено семе към закуската Ви с овесени ядки, към сутрешното си смути, както и към салатите за обяд или вечеря.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

левкемия, авокадоКостилката от авокадо полезна, колкото плода

 

Авокадо

Авокадото дава на организма Ви чудесен микс от здравословни мазнини и важни витамини и минерали. Друго предимство на този плод е, че Ви държи напълно сити доста дълго, дори когато хапнете само едно парче от него.

Ядки

Ядките са богати на протеини, мазнини и фибри, които ги правят идеален избор за закуска между основните хранения. Шепа сурови бадеми, лешници или орехи е най-добрият начин за повишаване на енергийните нива в организма, които спадат драстично в следобедните часове.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg