Какво да очакваме от инфлуенс маркетинга през 2020 г.?

0

Само до преди няколко години думата “инфуленсър” предизвикваше единствено повдигане на вежди, тъй като повечето хора нямаха никаква идея какво означава това. Днес инфлуенсърите са изключително популярни и владеят социалните мрежи. Немалка част от тях захвърлиха стандартната си работа от 9-5, за да се отдадат изцяло на това и да го превърнат в своя професия. Макар скептиците да прогнозираха, че този вид маркетинг бързо ще изчезне, както сами може да видите, той е тук и няма никакво намерение да си тръгва. Затова в тази статия сме обобщили какви ще бъдат актуалните инфлуенс маркетинг тенденции през 2020 г. Ако Ви е интересно да научите повече, то вижте кои са те:

По-малко последователи значи повече

Една от основните тенденции, които превземат т.нар. “маркетинг на влиянието” са микро инфлуенсърите. Да, правилно сте разбрали. Докато преди борбата за последователи беше безмилостно жестока, оказва се, че сега най-привилегировани са инфлуенсърите, които имат по-малка аудитория (между 5 и 50 хиляди последователи). Причината за това е, че хората започнаха да се отдръпват от блогърите и влогърите с милиони последователи, тъй като техните профили са пълни с безкрайно много реклами и в някакъв момент самите те губят своята автентичност. Обратно, хората са по-склонни да се доверят на препоръките на микро инфлуенсъри, които създават ангажиращо съдържание и споделят откровеното си мнение. Още един от плюсовете, ако решите да работите с тях, е че бюджетът, който трябва да отделите е далеч по-малък, отколкото този на известните личности с милиони фенове.

Брандовете залагат на дългосрочни партньорства

Друга тенденция, на която следва да се обърне внимание, е че все повече брандовете ще залагат на дългосрочни партньорства с инфлуенсъри, вместо на еднократни кампании. От една страна, това им позволява много по-добре да анализират резултатите и да разберат кои са нещата, които работят добре за тях. От друга, това е възможност да постигат много по-добри резултати в дългосрочен план и да оптимизират разходите си.

В търсене на перфектния инфлуенсър

Компаниите, търсещи начини да промотират бизнеса си, вече задават повече изисквания към популярните лица, с които влизат в партньорство. Докато преди брандовете избираха най-популярните инфлуенсъри, днес те все повече търсят хора, които споделят същите ценности. Ако вземем екологично насочен бранд, който продава пелени за многократна употреба, те не биха искали да ги рекламира инфлуенсър, който преди това е бил в партньорство с друг бранд, предлагащ еднократни памперси. Вместо това, те биха се насочили към инфлуенсър, който води природосъобразен начин на живот, има изявено мнение по темата и неговата аудитория споделя същите възгледи. Това гарантира много по-голяма успешност на кампанията.

Видеа и подкасти са предпочитаното съдържание

Основната задача на инфлуентърите е да създават качествено съдържание, което да привлича интереса на конкретна целева група. Те могат да го предоставят в разнообразни формати, но през 2020 г., без изобщо да е учудващо, видеата са най-ангажиращият формат. Те са много по-лесно смилаеми и хората ги предпочитат пред това просто да четат текст.

През 2020 г. прогнозата е за нарастване търсенето на подкасти – които най-общо казано представляват само аудио съдържание. Те са удобни за слушане докато пътувате или пък вършите домакинските си задължения, затова много хората ги предпочитат. Важно при този формат е темите да бъдат актуални и интересни, а също така може да има гост-експерти, които допринасят за качеството и разнообразието на съдържанието.

Това са част от тенденциите в инфлуенс маркетинга на влиянието през настоящата година. Както сами може да прецените, инфлуенсърите далеч не са на изчезване, но правилата на играта се променят и то не от кого да е, а от крайните потребители.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg