Магнезият бори депресията

0

Зимата е сезон, когато липсата на топлина и повече слънце могат да ви докарат депресивни състояния. Тогава на помощ ще ви дойдат продукти, които съдържат необходимото количество магнезий. Според учени от университета в Масачузетс, добавките, които се вземат на хапчета, не могат да компенсират недостига на магнезий и така да помогнат да се избегнат депресиите. Спасението е в храната.

Недостигът на магнезий влияе негативно на настроението, предизвиква мускулни крампи, нарушение на съня, чувство на умора,

а в хапчетата се съдържат само 60 процента от необходимото количество за човека.

недостиг на витамин В12Внимание! Тези 8 признака подсказват недостиг на витамин В12, не ги пренебрегвайте

 

Магнезият силно намалява при стрес и физическо натоварване. Ето защо е важно да се консумират храни, които са богати на този естествен антидепресант.

Обстойно изследване на страдащи от депресия пациенти, проведено в Масачузетс, показва, че след 6-седмична магнезиева диета нивото на това състояние силно е подобрено. При това у пациентите се забелязва забележимо намаляване на мускулните спазми и главоболието, защото този минерал е много важен и за мозъка. В диетата са застъпени пълнозърнестите храни – черен и ръжен хляб, овесени ядки, мюсли, боб, черен шоколад, орехи, фъстъци, бадеми, кашу.

срещу побеляване на косатаКакво се случва с тялото ни при недостиг на тези три ключови минерала?

 

Учените напомнят, че за нормалното усвояване на магнезия пречка са алкохолът, кофеинът, диуретиците, антиацидите и много хранителни добавки.

Тялото на зрял човешки организъм съдържа 25 милиграма магнезий.

Недостигът на магнезий води до по-бързо стареене на тялото ни. Олигоелементът участва и в растежа на костите, спомага за съкращаването на мускулите, необходим е за добрата работа на мозъка и нервната ни система. Функцията му е важна и в образуването на антитела и предпазването на организма ни от инфекции. В повечето случаи човек получава чрез храната само част от нужната дневна доза магнезий.

Според скорошни изследвания 77 на сто от жените и 72 на сто от мъжете изпитват недостиг от този елемент. Мъжете трябва да приемат по 420 милиграма на ден, а за жените препоръчителната доза е 360 милиграма.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg