Храни срещу безсъние, възпаления и рак

0

Заспивате трудно или се въртите под завивките до сутринта? Това няма да се повтори повече, ако хапвате храни, които са богати на витамини D и B и магнезий! Изводите са направени след изследване от британски учени, свързано с качествения покой през нощта.

Витамин В3 е с извънземен произходЗаспиването ще бъде улеснено, ако приемате достатъчни дози от витамините B3, B5, B6, B9 и B12. Те регулират равнищата на триптофан – аминокиселина, която има ключова роля в производството на мелатонин – хормона на съня. Ето защо е добре да хапвате повече яйца, пилешко месо, риба, варива и млечни продукти. Ако делникът Ви е забързан, може да си ги набавите и на капсули – т.нар. витамин В комплекс.

Познатият като „слънчев“ витамин D подпомага също бързото заспиване. Освен това той е необходим за здрави зъби, кости и мускули. Витамин D има в сиренето, телешкия черен дроб, рибата и яйцата. Препоръчителни са 10 микрограма витамин D на ден.

недостиг на витамин В12Внимание! Тези 8 признака подсказват недостиг на витамин В12, не ги пренебрегвайте

Добрият стар магнезий е необходим за повече от триста биохимични реакции в организма ни. Сред тях са регулиране на кръвното, здравината на костите и на мускулатурата ни. Вече е ясно, че магнезият помага и при безсъние. Елементът понижава кортизола – т.нар. стресов хормон. Съдействайки за отпускане на мускулите ни, магнезият води и до спокойно „сънливо“ усещане. Може да си го набавите от бадемите, черния шоколад и спанака.

храниИзследователи от Норвегия и Великобритания пък посочиха храните, които предотвратяват заболявания на стомашно-чревния тракт, в това число и рак. От университета в Уорик назоваха следните храни за профилактика на подобни болести: грах, нар, червено грозде, гъби, круши, соя и леща.

Учените са категорични, че те предотвратяват развитието на възпаленията в организма и оказват положително влияние на процеса, при който клетката усвоява собствените си вредни компоненти, познат като автофагия.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg