Копенхаген – европейският рай за колоездачите

0

Сигурно вече са ви омръзнали редицата изяви на родните политици и новините за корупция в чудовищни размери в нашата малка и бедна държава. Снимки как лондонския кмет отива на работа с метро обикалят социалните мрежи, и какво от това? Всеки един от нас продължава с труда си да участва в купуването на всевъзможни луксозни автомобили. Разбира се и в България се направиха велоалеи. За чудо и приказ, в някои случаи парите за тях бяха все едно, че ще са със златно покритие.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

светещи велоалеиСветещи алеи – новият хит в Европа

 

Копенхаген е град с повече на брой велосипеди в сравнение с броя на жителите му. Така на 4 души се падат 5 велосипеда. С население над 580 000 души в самия град и около 2 милиона в покрайнините 75% от населението кара велосипеди целогодишно. Има 650 000 велосипеда, 48 000 стойки за велосипед и над 400 км удобни велоалеи (само на територията на община Копенхаген). 55% от хората се придвижват така до работа или до училище. 58% от децата отиват така на училище.

И забележете – 63% от местните депутати в Парламента отиват така на работа всекидневно!

Какво ги мотивира?

29% са заявили, че колоезденето е най-евтиния възможен вариант за тях. 56% са отговорили, че е най-бързия начин за придвижване, заради правилното направената инфраструктура.

От друга страна в град на колоездачи инцидентите с фатален край са ного малко. А ако става дума за войната на пътищата в България и стотиците жертви на автомобилни катастрофи всяка година…

Огромен брой от жителите на Копенхаген са щастливи, че въздухът в града им е чист. Майките редовно използват специални карго велосипеди с кошове отпред за децата си. Процъфтяват и услугите на вело-такситата – велорикши.

Копенхаген - градът на велосипедите

Как са успели да постигнат това?

Още през 1880-1899 г. В Копенхаген е основн голям клуб на велосипедисти.

През 1890 г. вече има 2500 велосипеда и се появява нужда от велоалеи. Първата е изградена през 1892 г.

През 1905 г. е основата датскат федерация по колоездене Dansk Cyklist Forbund.

През 1907 г. велосипедите вече са 80 000.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

въздушна възглавница за велосипедистиПървата в света въздушна възглавница за велосипедисти (видео)

 

През 1930 г.  продължава доусъвършенстването на велосипедите с измислянето на нови видове. През 1930 г. се провежда първата шестдневна колоездачна обиколка.

През 90 години на 20 век културата на колоездене прави голям скок. Хората могат да наемат велосипеди.  През 1997 г. започва активна кампания We Cycle to Work, която насърчава хората да използват велосипеди за придвижване до работа.

През 2006 г. е открит специален мост само за велосипедисти и пешеходци. Наречен е Bryggebroen. Инфраструктурата продължава да расте.

През 2006 г., на мост, изработен само за велосипедисти и пешеходци, наречени Bryggebroen официално открити. Инфраструктурата за колоездене в Копенхаген продължава да расте и расте.

През 2008 г. Копенхаген е обявен за град номер 1 в класация на Международният съюз на велосипедистите. През 2009 г. полицията започва да използва велосипеди за патрули.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Италия, велосипед, работаГрад в Италия плаща на жителите си да пътуват до работа с колело

 

През 2010 г. е решено, че велосипедистите не трябва да плащат, за да превозват велосипедите си в обществения транспорт.

През 2012 и 2013 са открити 2 супер магистрали за велосипедисти Supercykelstier.

А къде сме ние?

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg