Диетологът Анди Белати посочи кои здравословни храни трябва да избягваме

0

Медиите постоянно ни заливат с информация кои храни са полезни и кои трябва да избягваме да слагаме на трапезата си. По-голямата част от хората се влияят и се стремят да консумират само тези продукти.

храниДиетологът Анди Белати обаче пусна духа от бутилката и споделя

кои „здравословни“ храни не трябва да присъстват в нашето меню.

Изследвания показват, че повечето хора страдат от подуване на корема и газове, когато се хранят, независимо дали консумират пшеница, или не.

Преминаването на безглутенова диета ще има негативен ефект върху вас. Именно за това избягвайте да се храните с хляб без глутен.

След като някои експерти по хранене призоваха да се избягват яйчните жълтъци, защото повишават холестерола, голяма част от хората се вслушаха в тях. Изследвания показват, че яйцата нямат влияние върху холестерола ни. Така че не ги изключвайте от менюто си.

Почти 50 % от възрастните американци всеки ден приемат витамини, въпреки че след толкова изследвания, все още не е намерено никакво основание това да се превръща в наш навик. Все пак се нуждаем от достатъчно количества витамини А, С и Е, но тях можем да си ги набавим и от нашата храна.

храни

Гранолата е сред разпознаваемите храни за много от хората, обичащи да закусят нещо хрупкаво, което не е вредно. Истината е, че това далеч не е здравословен продукт, дори напротив. Една чаша с гранолата съдържа около 600 калории или същото количество, колкото един сандвич със сирене или около четири зърнени блокчета.

храниЕто защо посягаме към нездравословните храни

 

Хората, следящи за съставките на храните, търсят такива, от които могат да получат достатъчно здравословни мазнини, протеин и витамин Е. Такива се съдържа в бадемовото масло, но то е изключително скъпо. Диетологът Анди Белати препоръчва да го заменим с фъстъчено, което носи подобен ефект, но е около 4 пъти по-евтино.

Бадемото мляко пък е най-популярната алтернативата на млечните продукти. Всъщност то е лишено от хранителни вещества. В чаша от него се съдържат само 2% бадеми, всички витамини пък са добавени. Ето защо, ако търсите добра алтернатива на млякото, то се доверете на соята.

храни

Правейки си сок от пресни зеленчуци и плодове, премахваме всички фибри от тях, които са сред основните причини да ги консумираме. Вместо това

във фреша се съдържа достатъчно количество захар, гарантираща ни постоянен глад, нисък разход на енергия и промени в настроението.

Според Анди Белати, не трябва да приемаме нищо от това, което обещава да детоксикира нашия организъм, тъй като ние не се нуждаем от детоксикация, освен ако не сме били отровени.

храни10 храни, които забавят стареенето при мъжете

 

Захарта заменете с нектар от агаве. С това становище излязоха неотдавна привърженици на здравословното хранене. Според тях, в нектара има нисък гликемичен индекс и той не води до резки падове и пикове на кръвната захар. Всъщност агавето не съдържа голямо количество глюкоза, но пък съдържа повече фруктоза. Данните от последните изследвания показват, че

диетите, в които се включва високо съдържание на фруктоза, са свързани със сериозни здравословни проблеми и сърдечносъдови болести.

agave-syrup

Диетологът Белати е категоричен, че не си струва да се дават допълнително пари, за да си купуваме хималайска сол, а не готварска. И в двете се съдържа едно и също количество калций, желязо, магнезий и калий и съвсем незначителни по-малки количества натрий.

храни

Средно по 100 милиарда долара се плащат годишно за бутилирана вода, която не е по-здравословна от чешмяната, тъй като в 92% от държавите са с отговарящи на стандартните за безопасност водни системи. Именно затова може да пиете напълно спокойни вода от чешмата.

храни

Отрицателно е мнението на специалиста и по отношение на употребата на кокосовата вода, която е доста скъпа напитка. Същият ефект може да се получи, изпивайки чаша обикновена вода с парче плод.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg