Как да не върнем килограми след края на диета

0

Познато ли ви е усещането да се измъчвате, да отслабвате, да смените размера на дрехите си. И после онова неприятно усещане, когато възвърнете килограмите си. Понякога дори качвате повече. Наричат го йо йо, но независимо от името това понякога е причина хората да не искат да се подлагат на диети. И все пак има ли начин да се справим с неприятното възвръщане на старата форма?

Наградете се за постигнатите резултати с нещо различно от храна

Мислите си, че като сте отслабнали много и сте се измъчили може да си позволите малка порция висококалорична храна за награда. Нещо, за което, докато сте били на диета, тайно сте си мечтали. Дали ще е шоколадова зависимост или онези кексчета – изкушенията са много. Полезна идея е да се наградите за постигнатите резултати не с храна, а с хубава нова дрешка в по-малък размер, чанта, обувки, маникюр и пр. Защото когато ядете нездравословна храна по време на емоционално хранене това ще доведе до нездравословния йо йо ефект.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Алекс, която свали 42 кг съветваАлекс от София стопи 42 кг без йо йо ефект, вижте как

 

Адаптация на метаболизма

В delo.bg вече Ви запознахме с действието на хормоните на глада. По време на загубата на тегло метаболизма се забавя, за да се поддържат запасите с мазнини в тялото. Нивата на хормони като лептин също се променят. Именно дисбаланса в хормоните ще ви кара да изпитвате нечовешки глад, особено ако сте спазвали нискокалорична диета. Затова е важно поне 10 дни след края на диетата, въпреки че вече можете да се храните нормално да правите пълен разчет на дневния прием на калории и да се стремите да ги поддържате в разумни граници. Включвайте в менюто си и богати на фибри храни, които ще ви държат ситост.

ВИЖТЕ ОЩЕ: 

диетата на костадин филиповКостадин Филипов: С тази салата свалих 30 кг без йо йо ефект

 

Не спирайте да измервате теглото си

Много от хората, които пазят диета започват да обръщат особено внимание на кантара. Измерването на килограмите става като ритуал. А вие как се мерите? Сутрин на гладно? Всеки ден? Или може би мерите обиколки на тялото? След спиране на диетата много от хората спират да се теглят и губят интерес към теглото си. Не спирайте с така създадените навици и ако теглото тръгне нагоре ще можете своевременно да реагирате. Не чакайте да се завърнат всичките свалени килограми и след това отново да се вкарате в цикъла на диета – напълняване – диета.

без йо йо ефект след диета

Нуждаете се от повече протеин

След като сте постигнали мечтаните килограми строгите хранителни навици може да отпаднат. Да хапвате повече протеини е полезно за поддържане на мускулната маса. По различен начин изглеждат 1 кг телесни мазнини и 1 кг мускули.  Отделно поддържането на мускулна маса помага да се горят калории по-бързо. Въпреки че е строго индивидуално, консумирането на протеини трябва да е от 0.8 до 1 грам на килограм телесно тегло дневно.

Изхвърлете от менюто си някои от обявените за здравословни храни

Ако използвате замразени полуфабрикати трябва да знаете, че те съдържат редица вредни добавени вещества. В delo.bg вече Ви запознахме с привидно здравословните храни

здравословни храниИзключете тези 10 „здравословни храни“ от менюто си още сега

 

Привидно ниско калорични, те ви помагат отново да си възвърнете смъкнатите килограми. Винаги е за предпочитане домашно приготвената храна.

Не пренебрегвайте значението на въглехидратите

Познато ли ви е усещането на изтощение, раздразнителност, летаргия?  Въглехидратите са важен елемент от диетата. Дейността на мозъка и централната нервна система се влияят от тях. Затова и след приключване на диетата е важно да се постигне нужния баланс между хранителните вещества, а не само да се отчита броя на калориите.

Различна физическа активност

Решили сте да отслабвате и за да стане по-бързо включвате и спорт. Резултатът е впечатляващ. Но организмът Ви се е нагодил към тренировката, тя се е превърнала в рутина и малко по-малко килограмите започват да се завръщат. Вече не се потите така и изгорените калории са по-малко. Решението е да започнете да тренирате нещо друго, в което нямате рутина.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

джогингПолзите от джогинга: защо не започнете още днес

 

Не спите достатъчно

От медицински проучвания е ясно, че хормона на ситостта грелин се влияе от продължителността на съня. Ако сте подложени на стрес усещането за глад също е почти непреодолимо. Всичко това ви води към кухнята и към бавното, но славно завръщане на килограмите. Няма нужда от изследвания, след като е видимо за всички, че не можем да спим и да ядем.

Не е нужно да е без глутен

Нова мода е да се храним без глутен. Това е наложително само за хората, които имат цьолиакия (заболяване на храносмилателната система, при което основното увреждане е локализирано в тънките черва). Трябва да имате предвид, че някои от безглутеновите продукти също са произведени от рафинирани зърна като бял ориз, например. Техните въглехидрати са двойно повече в сравнение с тези на пълнозърнестия хляб. Ако нямате проблеми с глутена, можете да консумирате пълнозърнести продукти. Внимателно проучвайте хранителните вещества, за да не попаднете в капана на шумно рекламираните като изключително здравословни храни.

Пийте чай

В delo.bg вече сме писали за отвари, които намаляват килограмите:

килограми, чай, отслабванеСтопете до 5 кг за 7 дни с този чай

 

природна комбинация топите до 2 кг дневноТази мощна природна комбинация топи до 2 кг на ден

 

Няма да споменаваме за пореден път да поддържате организма си добре хидратиран. Но тъй като метаболизма след диетата е забавен може да го подсилите с консумиране на 4-5 чаши зелен чай. Той съдържа катехини, вид антиоксидант, който води до разграждане на мазнините в мастните депа. Не е задължително да продължавате да отслабвате. Целта е да успеете да задържите смъкнатите килограми трайно.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

лятото-тренировки-отслабване-диети-грешки-351x185Не отслабвате? Ето грешките, които правите

 

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg