Средиземноморска диета топи гарантирано мазнини

0

Време е за средиземноморска диета, защото лятото е тук и вече трябва да сме във форма, за да можем и тази година да обуем любимите ни бански и къси панталонки за плажа. Нужен ни е този лека диета, каквато е средиземноморската диета и физическа активност.

Тази лесна средиземноморска диета е отличен избор за хранителен режим. Тя се основава на традиционните храни, които хората използват, за да се хранят в страни като Италия и Гърция през 1960 година. Както се досещате тя включва изобилие от зеленчуци, плодове, риба, птиче месо, пълнозърнести храни, бобови растения, млечни продукти и студено пресован зехтин. Ето защо е и най-подходяща за лятото.

Изследванията показват, че хората, употребявали тези храни са изключително здрави и имат нисък риск от много смъртоносни болести. Нещо повече – многобройни проучвания вече са показали, че познатата като средиземноморска диета може да доведе до загуба на тегло и да помогне за предотвратяване на сърдечни удари, инсулти, диабет тип 2 и преждевременна смърт.

Избягвайте тези нездравословни храни:

  • Захар и газирани напитки: Сода, бонбони, сладолед, захар и други
  • Рафинирани зърна: Бял хляб, макаронени изделия, направени с рафинирана пшеница и т.н.
  • Транс мазнини: Маргарин и други преработени храни
  • Рафинирани масла: Соево масло, рапично масло, памучно масло и др.
  • Преработено месо: Обработени колбаси

Газирани и подсладени напитки причиняват 184 000 смъртни случая годишно в света

Какво да ядете:

  • Зеленчуци: домати, броколи, зеле, спанак, лук, карфиол, моркови, брюкселско зеле, краставици и т.н.
  • Плодове: ябълки, банани, портокали, круши, ягоди, грозде, фурми, смокини, пъпеши, праскови и т.н.
  • Ядки и семена: бадеми, орехи, макадамия, лешници, кашу, слънчоглед, тиквени семки и други
  • Бобови растения: боб, грах, леща, варива, фъстъци, нахут и т.н.
  • Клубени: картофи , сладки картофи, ряпа
  • Пълнозърнести храни: овес, кафяв ориз, ръж, ечемик, царевица, елда, пшеница, пълнозърнест хляб и тестени изделия
  • Риба и морски дарове: сьомга, сардини, пъстърва, риба тон, скумрия, скариди, стриди, миди, раци
  • Птиче месо: пиле, патица, пуйка
  • Яйца: пилешки, пъдпъдъчи и патешки яйца
  • Млечни продукти: сирене, кисело мляко, гръцко кисело мляко
  • Чай и подправки: чесън, босилек, мента, розмарин, градински чай, индийско орехче, канела, пипер
  • Здравословни мазнини: студено пресован зехтин, маслини, авокадо и масло от авокадо.

средиземноморска диета, Бързо и трайно отслабване

Няколко неща, които трябва да отбележим:

  • Спорно е точно кои храни спадат към средиземноморската диета, защото има различия между различните страни.
  • По предписание, диетата включва високо съдържание на растителни храни и относително по-ниско съдържание на животински храни.
  • Препоръчително е рибата и морските дарове да присъстват в менюто Ви най-малко два пъти седмично.
  • Средиземноморският начин на живот включва и редовна физическа активност.

Напитки:

  • Вода – основна напитка.
  • Позволява се вино, но в умерени количества – по една чаша на ден.
  • Чаша кафе или чай също са напълно приемливи, но без захар. Същото важи и за соковете.

Примерно седмично меню в т.нар. средиземноморска диета

Понеделник

Закуска: Гръцко кисело мляко с ягоди и овес

Обяд: Пълнозърнест сандвич със зеленчуци

Вечеря: Салата от риба тон и зехтин. Парче плод за десерт

Вторник

Закуска: Овесена каша със стафиди.

Обяд: Салата от риба тон и зехтин.

Вечеря: Салата с домати, маслини и фета сирене.

Сряда

Закуска: Омлет със зеленчуци, домати и лук. Парче пресен плод

Обяд: Пълнозърнест сандвич със сирене и пресни зеленчуци

Вечеря: Средиземноморска лазаня

Четвъртък

Закуска: Кисело мляко с нарязани плодове и ядки

Обяд: Останалата лазаня от предишната вечер

Вечеря: Печена сьомга, поднесена с кафяв ориз и зеленчуци

Петък

Закуска: Яйца и зеленчуци, пържени в зехтин

Обяд: Гръцко кисело мляко с ягоди, овес и ядки

Вечеря: Печено агнешко със салата и печени картофи

Събота

Закуска: Овесена каша със стафиди, ядки и една ябълка

Обяд: Пълнозърнест сандвич със зеленчуци

Вечеря: Средиземноморска пица направена с пълнозърнесто брашно, сирене, зеленчуци и маслини

Неделя

Закуска: Омлет със зеленчуци и маслини

Обяд: Средиземноморска пица

Вечеря: Пиле на грил със зеленчуци и картофи. Плод за десерт

Не е задължително да се храните по 3 пъти на ден, ако не сте гладни. Но ако огладнеете между основните хранения, ето и какво може да хапнете:

  • Шепа ядки
  • Плод
  • Морков
  • Лека салата
  • Гръцко кисело мляко

ВИЖТЕ ОЩЕ:

krastavitsa-351x185Диета с краставици топи гарантирано 7 кг за 14 дни

 

бързо отслабванеСвалете 10 кг за 9 дни с диетата на Маргарита Королева

 

Chrono-diet-top-351x185Хроно диета – не гладувате, а слабеете без йо-йо ефект

 

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg