Сокът от моркови може да увреди черния дроб

0
Споделете тази статия, за да достигне до повече хора:Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0

Сокът от моркови е много здравословен, особено за тези, които имат липса на витамин А или D. С охота го даваме на децата и лицата с отслабен имунитет, поради голямото му влияние върху здравето, самочувствието и външния вид на кожата. Оказва се обаче, че дори и с такъв здравословен продукт не трябва да се прекалява. Превишаването на съдържащия се в сока от моркови бета-каротин може да доведе до неприятни последствия върху здравето. Вижте защо!

 

sok ot morkovi2Вкусният свеж сок от моркови с добавени към него любими плодове като ябълки, сливи и банани, е порция здраве, която е полезно да включим в ежедневната си диета. Една чаша от тази витаминозна бомба на ден е много здравословна, особено на закуска. За съжаление, дори и тази здравословна напитка трябва да се приема с повишено внимание и в малки количества. Предозирането със сок от моркови може да има неприятни последици.

Първо, сокът от моркови съдържа голям брой каротин, който е от полза за външния вид на кожата. Въпреки това, твърде високата му концентрация в тялото може да доведе до оранжеви петна по кожата. Това е знак, че приемът на сока трябва да се прекрати, докато се възвърне нормалният цвят на кожата. Освен това съдържащият се в морковите витамин А, когато се консумира в прекомерни количества, може сериозно да навреди на черния дроб. Добре известно е, че хората, които искат бързо да подобрят състоянието на косата или кожата си, пият точно от този витамин големи количества. Затова не е трудно да бъде предозиран витаминът, особено ако ежедневното меню включва няколко чаши сок от моркови на ден.

sok ot morkov1Това се дължи на факта, че бета-каротинът се акумулира в тъканите, в които има мазнина, както е пример в случая с черния дроб. Морковите също съдържат лутеин, натрий, калий, магнезий, калций, фосфор, манган, желязо, кобалт, мед, цинк, флуор, йод, и витамини Е, F, Н, В1, В2, В3, В5, В6, С и холин. Дневната нужда от витамин А отговаря на 10 грама моркови на ден, така че, ако се консумират в големи количества, това може да започне бавно да вреди на организма. Симптоми на излишък на витамин А са чупливите нокти или изненадващо появилият се косопад.

Предозирането с каротин също е свързано с получаване на диария и силни коремни болки. Бета-каротинът се съдържа в най-голяма концентрация в морковите, броколите и продуктите от животински произход, като риба, млечни протеини или масло.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg