Д-р Сара Брюър: Тези храни контролират гарантирано кръвната захар

0

Диабетът е един от здравословните бичове на нашето съвремие. Във Великобритания в момента се провежда седмица, която насочва вниманието върху това сериозно заболяване. Специалисти от Острова обръщат внимание на няколко храни, които са изключително полезни за регулирането на кръвната захар.

храни при диабет за регулиране на кръвната захарКакто в delo.bg неведнъж сме писали, симптомите на т.нар. захарна болест могат да се контролират и с помощта на балансирана и здравословна диета.

В средата на юни изследване от Швеция доказа, че за контролиране на диабета е особено ефикасен сокът от броколи. Няколко дни по-късно нутриционистът д-р Сара Брюър (на заглавния колаж) изнесе данни и за други храни, които водят до максимално стабилизиране на равнищата на кръвната захар.

Д-р Брюър съветва всеки ден да се хапват между 3 и 5 от посочените по-долу природни продукти.

Зеленолистни зеленчуци

храни при диабет за регулиране на кръвната захар

Зеленчуци като спанак или прочутото на запад зеле тип кейл (на снимката) са отлични при протекция на дегенерация на макулата – една от основните причини за слабо зрение при диабетици. Вещества, понижаващи кръвната захар има още в зелето, бобовите култури и артишок.

Сладки картофи

храни при диабет за регулиране на кръвната захар

Най-добрият заместител на белите картофи са сладките. Инсулиновата чувствителност се подобрява значително при ограничаване приема на бял хряб и бели картофи, които имат висок гликемичен индекс.

Авокадо

левкемия, авокадо

Авокадото съдържа в себе си особено полезните за хора с диабет мононенаситени мастни киселини. Заменете част от въглехидратите в менюто си с авокадо, за да регулирате нивата на кръвната захар.

Бадеми

храни при диабет за регулиране на кръвната захар

Хапването на сурови бадеми оказват благоприятен ефект върху нивата на кръвната захар. Тези ядки засищат и не водят до напълняване. Бадемите са с нисък гликемичен индекс, богати са на влакна, антиоксиданти, протеини и „добри“ мазнини.

Канела

канела

Ароматната подправка има в себе си вещества, които увеличават инсулиновата клетъчна секреция и така допринасят за контролирането на кръвната захар.

Вино

червено вино

Антиоксидантът ресвератрол се съзържа в червеното вино. Веществото намалява завишените равнища на инсулина при диабет тип 2.

Шоколад

денят на шоколада, отблясъци

Черният шоколад намалява инсулиновата резистентност. При нея клетките не реагират правилно на хормона инсулин – факторът, който може да развие диабет тип 2.

Чай

Белият и зеленият чай имат в себе си антиоксиданти, повишаващи инсулиновата чувствителност.

Минерали

Недостигът на магнезий води до по-бързо стареене на тялото ни. Олигоелементът участва и в растежа на костите, спомага за съкращаването на мускулите, необходим е за добрата работа на мозъка и нервната ни система. Функцията му е важна и в образуването на антитела и предпазването на организма ни от инфекции. В повечето случаи човек получава чрез храната само част от нужната дневна доза магнезий. Според скорошни изследвания 77 на сто от жените и 72 на сто от мъжете изпитват недостиг от този елемент. Мъжете трябва да приемат по 420 грама на ден, а за жените препоръчителната доза е 360 грама. Страничните ефекти от недостатъчното количество магнезий в тялото ни са обща умора, сърцебиене, раздразнителност, изтръпване на пръстите, лош сън, гърчове, чупене на ноктите, и дори цъфтеж на косата. В случаи като тези се препоръчва медикаментозно приемане на магнезий за около месец, но след консултация с лекар.

Хром и магнезий регулират кръвната захар и не позволяват усложнения, свързани с диабета. Източник на магнезий са яйцата, морските дарове, варивата, месото, пълнозърнестите и млечните продукти, зеленолистните зеленчуци и ядките. Хром съдържат храни като яйчен жълтък, зеленчуци, сирене, варива, плодове, червено месо, черен пипер, пълнозърнести храни.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg