Ето какво подобрява настроението най-ефикасно

0

Птичите песни могат да подобрят настроението ни за повече от четири часа, а наблюдаването на дърветата или небето – за още няколко часа, според проучване на британската компания „Хелтспан“. Ето и пълния списък:

Пуснете си музика

От общо 4500 служители, участвали в проучване, 59% заявили, че когато слушат музика на работното място, се чувстват по-добре, а 80 на сто, че по този начин повишават продуктивността си. Най-популярните жанрове са поп, инди или хитовете от музикалните класации. Но на практика едва на 62% от работните места звучи музика.

Погалете котка

„Учените са доказали, че мъркането помага да се намали нивото на стреса, понижава високото кръвно налягане и разсейва хората, страдащи от депресия“ –

обяснява психологът Мег Арол. Тя добави, че дори гледането на клипове с котки носи същите ползи, тъй като човек става по-позитивен и енергичността му се увеличава.

домашни любимци, котка, кучеЗащо да си вземем домашен любимец

 

Купете кафе на приятел

„Изследване показа, че щедростта се свързва с добро психично здраве“ –

обясни Рейчъл Кели, автор на книгата „Разходка на слънце: 52 малки стъпки към щастието“.

Правете упражнения с приятели

Това е най-добрият начин да пожънете максимални ползи за психическото си здраве, според проучване на Колежа по остеопатична медицина в Нова Англия. Хората, участвали в групови занимания по време на 12-седмична спортна програма, са били с по-ниски нива на стрес, както и по-добри резултати по отношение на психическото, физическото и емоционалното си състояние, отколкото които трениралите сами.

упражненията пазят от преждевременна смъртУпражнения, дори само веднъж седмично редуцират риска от преждевременна смърт

 

Пребоядисайте спалнята си

Цветовете в спалнята имат огромно въздействие върху настроението и качеството на съня, обясни експертът по съня Нийл Робинсън.

„Синьото е студен цвят, който носи чувство на спокойствие. Зеленото символизира природата и ни помага да се свържем с нейния свят, като има също успокояващо въздействие, докато бялото носи ведрина и усещане за космос“ –

казва специалистът.

Почетете книга

Отделете си време за четене на книга, съветва Олга Леванкука, автор на ръководството „Как да бъдеш егоист“ („How to be Selfish“).

„Избягвайте изданията за самопомощ и всичко, което ще Ви накара да мислите, че трябва да се справяте по-добре в живота. Изберете увлекателен роман и потънете в него“ –

съветва тя.

книгиКойто чете книги, живее два пъти

 

Носете новото си бельо

„Престанете да пазите специалните си бикини за специален случай“ –

казва писателят Анди Коуп. Обличането на най-новото или най-хубавото бельо ще окаже траен ефект върху настроението и самочувствието Ви.

Изберете кисело мляко с вкус на ванилия

Хората, които ядат йогурт с вкус на ванилия, са по-щастливи и позитивни от онези, които избират плодов йогурт, според изследване, публикувано в сп. „Food Research International“.
Учените мислят, че това може да е свързано с чувството на комфорт, което асоциираме с ванилията и ни успокоява.

диета с кисело мляко и картофиДиета с картофи и кисело мляко топи 5 кг за 3 дни

 

Добавете плодове към менюто си

Резултатите от проучване сред 12 хиляди души показаха, че колкото повече плодове и зеленчуци ядем, толкова по-удовлетворени от живота сме. Специалисти от университета на Уоруик, Великобритания, откриха, че ако човек, който почти не яде плодове и зеленчуци, започне да консумира по осем на ден, промяната по отношение на удовлетвореността е еквивалентна на това безработен да намери работа.

Други съвети за подобряване на настроението са да напишем писмо, да се усмихнем на трима непознати по пътя си към работа, да покараме ски или сноуборд, да запалим огън, да излезем сред природата и да си вземем хранителни добавки.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg