12 топ храни за здраве и тонус през есента

0

Хапвате ли редовно тези вкусни и полезни храни, характерни за есента, си гарантирате витаминозен заряд, който ще пази болестите далеч от Вас.

Киви

От септември, та чак до края на март този плод е препоръчителен за консумация. Съдържа много повече витамин С от портокалите, а „доставките“ на мед и калий за организма са фантастични.

Брюква (жълта ряпа)

Този зеленчук е получен при кръстоска на бяла ряпа и зеле. Неговите листа са също толкова полезни, колкото и коренът му. Приготвя се в салати, е едни от най-големите фенове на брюквата са шведите. В този зеленчук има в изобилие витамин С, той е и отличен източник на фибри.

жълта ряпа

Кръгла (зимна) тиква

Зимната тиква, за разлика от лятната, е по-сладка и по-мека. Твърдата ѝ кора позволява да се съхранява дълго време. Добавите ли към печената тиква канела, мед и орехи, си гарантирате неповторим вкус, а мусът от тиква е просто вълшебен. Нужно е да я пасирате и да добавите малко мед и канела. В тиквата има обилно количество витамин А, както и омега-3 мастни киселини.

Ябълки

Задължително хапвайте ябълките с кората, тъй като в нея е полезната урсолова киселина срещу мускулна дистрофия. В обелките има и ценни флавоноиди. Приемайте ябълките по начин, който Ви харесва – под формата на смути, ябълков пай, може дори да ги изпечете във фурната и да добавите към тях, преди да ги извадите от печката, малко мед. Изобилие от фибри и антиоксиданти има в ябълките.

ябълкови семки, ябълка, семки на ябълка

Фурми

Тези вкусни плодове са и полезни заради богатото си съдържание на бързи въглехидрати, микроелементи, фибри и калий. В тях няма мазнини.

Нар

Бомба от антиоксиданти има в нара, дори повече и от червеното вино! Този плод е изключителен доставчик за организма на витамини В9 и С.

нар и фурми

Карфиол

У нас се приготвя като част от туршията – в марината, но той е много полезен, когато е приготвен на пара, за основа на солени печива и др. Вкусни са и крем супите от карфиол, които освен всичко са и доста подходящи в студеното време. В него има витамин С, редуциращи холестерола фитонутриенти, както и съединения, които предотвратяват развитието на рак.

Круши

Типичният есенен плод, наравно с ябълката, е крушата. Пуширана круша приготвят в гурме ресторантите, а за десерт във Франция си хапват сурови меки и сладки круши със сирене. Най-полезна е крушата в суров вид, тъй като е богата на фибри, мед и витамин C.

круши, махмурлук

Брюкселско зеле

Ценни са хранителните качества на брюкселското зеле. Спецификата на приготвянето му да не е нито много сварено, нито пък да е твърдо. Хванете ли му цаката веднъж, ще стане любима храна за гарнитура към ястията Ви. В него има витамини В9 и K, желязо и фолиева киселина.

Сладки картофи

Твърде различни по качества и вкус са сладките картофи от обикновените. Имат противовъзпалителен ефект, източник са на желязо и витамин А.

храни при диабет за регулиране на кръвната захар

Пащърнак

Приликата му с моркова е само по форма, но цветът и вкусът му са различни. Използва се за подправяне на картофи, ориз, сосове и супи. Пащърнакът е богат на фибри, ускорява отделянето на водата от организма заради обилното съдържание на калий.

Тиква тип „цигулка“ (продълговата)

Незаменим сорт тиква за сладкиши, пайове и кремове. Полезен е пресен сок от този сорт тиква, а съчетан с мента и ябълки помага за задържането на вода. Причините – в „цигулката“ има много фибри, калий и витамини от В-групата.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg