банкРУТ за Вирджиния рекетс*

0

Kонкретно за delo.bg ще споделя позицията си за “Рут Колева Vs. Саня Армутлиева”. Ще го оставя да се излее, въпреки лаконичния ми Facebook статус по темата -„банкРУТ за Вирджиния рекетс“.

sanya_armutlieva2Дали е в конфликт на интереси Саня Армутлиева, заемаща длъжности едновременно в „Музикаутор“ и в „Профон“… това е очеизвадно, въпреки официалния ѝ оправдателен отговор от трето лице. Ще споделя мнението си не като член на „Музикаутор“ (имам авторски текст и музика за БГ артисти), а като меломан, какъвто съм не до мозъка на костите си, а до извивките на ДНК-то на културата ми.

Това, което изпитвам лично към личността на Саня Армутлиева в качеството ѝ на бос на „Вирджиния рекърдс“ е омраза. Три пъти изтрих думата „омраза“, преди да продължа, търсейки евфемизми като „презрение“…, но ми омръзна и върнах „омраза“. И то много по-изгаряща от тази, която гори в мен към Кеворк с чалга радиото си „Сигнал +”, Слави Трифонов с цялото си мастурбаТОРство и Митьо Пайнера с HD планетите си с клонинги.

Точно с това, с което се бие в гърдите Саня Армутлиева, че

„…вече над 22 години „Вирджиния Рекърдс“ работи основно с някои от най-големите чужди музикални компании и никога не би си позволила да рискува отношенията си с тях и лицензите си…“

РЕКЕТИРА всички аудио и видео райони, които е завзела с тази си бухалка. Да, бухалка – лицензите/правата на световните малки и големи имена в световния шоубизнес, които за да получиш, трябва да ротираш до болезнено инпринтване на собствените ѝ слуги – изпълнители (не, че те не мечтаят за пълнители в нея, заради трохите, които им оставя след лъвския ѝ пай) в мозъците на потребителите. От кухнята на медиите знам за рекета ѝ – ако не въртите толкова по толкова мойте хора, няма да ви дам правата за ротации на световните звезди.

Саня АрмутлиеваОт толкова ротори, статори и колектори на Саня в родните медии не им остава друго на клетите, когато им се предложат нови песни и клипове, да вдигнат крехки рамена с бАналното – „ми то не ние е във формата“, защото няма място в плейлистата от нейните родни и световни звезди. И децата знаят, че вече за всяка ротация медията плаща на парче.

Армутлиева ротация по Армутлиева ротация и не прът, а арматура се слага в колелата на творческите двигатели на десетки талантливи изпълнители и автори, които не са в нейните схеми. Първо мислех, че е носталгия по 90-те, но не – „това мойто“ си е чиста изкристализирала „омраза“ към Армутлиевата политика/власт толкова години мутренски да налага своите отражения. Навсякъде едни и същи и само те и пак те – нейните. Дано ти, клети ми Рафи, който единствен (бате) харесвам да чуеш последните думи на Саня към теб:
– И ти ли, Бруте?!?
Хейтъросексуалността ми спира до тук, защото надолу ще са само пегели (Beep… beep… beep)

* – заглавието е от личния профил на Еленко Ангелов във Facebook

Еленко Ангеловавтор: ЕЛЕНКО АНГЕЛОВ


 

Рут КолеваТлеещата война между изпълнители и ПРОФОН възпламени клип, качен в личната страница във Facebook на Рут Колева от самата нея, в което тя обвинява персонално Саня Армутлиева, че ограбва родните музиканти, заедно с останалите членове на дружествата, които отговарят за авторските права у нас – ПРОФОН и Музикаутор.

Официалната позиция на Саня Армутлиева, с която тя отговаря на обвиненията на Рут Колева не закъсня:

„Станислава Армутлиева е един от основателите на ПРОФОН от над 15 години. Заедно със свои колеги тя основава дружеството на музикалните продуценти през 1998 година с цел българският музикален пазар да заработи цивилизовано по примера на най-добре работещите международни дружества – като холандското SENA, британското PPL и др.  През първите две години дружеството се издържа изцяло от лични средства на своите основатели, тъй като няма постъпления.

За 15 години ПРОФОН се превръща в работеща организация, която има над 200 членове, включително директно членство на големи чуждестранни компании, без посредничеството на български представители и вече генерира над 5 млн. лева годишно в полза на продуцентите и изпълнителите. Всички постъпления на дружеството се отчитат към членове и нечленове на базата на прозрачни правила, спрямо реалното излъчване на техния репертоар в медиите.

ПРОФОН е част от клуба на световните организации за колективно управление на права в Международната федерация на звукозаписната индустрия – IFPI, и работи директно с подобни организации по цял свят.

Като част от международна структура, ПРОФОН следва кода на поведение и добрите практики на дружествата по света и отговаря на всички глобални критерии и изисквания. То подлежи на постоянен и много сериозен контрол, включително и от Министерството на културата и не съществува вариант който и да било от неговите членове да злоупотреби с финансите на дружеството.

Категорично не може да има конфликт на интереси в членството ми и в авторското, и в дружеството за сродни права. Повечето от авторите, които оперират на българския музикален пазар в момента, са едновременно и артисти, и продуценти на собствените си звукозаписи или на записите на други артисти. По тази логика всеки, който е едновременно автор, продуцент и изпълнител или управлява едновременно целия пакет права, може да бъде обвинен в конфликт на интереси. Повечето от членовете на управителните съвети и на двете дружества са както автори, така и изпълнители, а много често и продуценти.

Навсякъде по света авторското и продуцентското дружество работят паралелно за подобряване на средата и защита на интересите на всички участници в музикалния пазар – композитори, текстописци, аранжори, изпълнители и продуценти.

Абсурдно е да се твърди, че може да бъде реализиран какъвто и да било натиск върху музикалните медии в България, повечето от които са част от международни медийни групи и водят много стриктна индивидуална програмна политика.  Нито българският, нито международният репертоар могат да бъдат насилствено вкарани в ефир в която и да било медия. Радиостанциите и телевизиите се съобразяват единствено с вкуса и предпочитанията на своята аудитория. Няма вариант репертоар на чужд артист да се търгува срещу ротации на български. Артистите, които имат договор с Вирджиния Рекърдс, са част от една вече много голяма група български изпълнители, които все повече намират място в ефира заради своя талант, творчество и подкрепата на феновете си.

Вече над 22 години Вирджиния Рекърдс работи основно с някои от най-големите чужди музикални компании и никога не би си позволила да рискува отношенията си с тях и лицензите си. В тази връзка обвиненията за каквото и да било търгуване са безпочвени. Същото се отнася за обвиненията срещу мен по повод дружествата за колективно управление на права. Те се базират на непознаване на начина, по който функционира цялата система не само у нас, но и по света.

От много години вече аз работя за интересите на целия музикален бизнес в България и отделям голяма част от личното си време и времето на моята компания, за обща кауза. Бих се радвала повече хора да полагат усилия да променят бизнес средата за българската музика. Затова призовавам цялата тази енергия, която се генерира в момента, да бъде впрегната в конструктивна работа в полза от всички.“

Рут КолеваТова написа в 22.42 ч. на 02.02.2015 г. Рут Колева. Изпълнителката публикува този пост на стената си във Фейсбук, в чийто край казва, че не я е страх… to be continued…

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg