„Коректна фирма“ – сертификат за наивници?

10

През 2015 г. управляваното от мен дружество „Некс Медия“ ООД получи серия от обаждания от служители на фирмата „Изследователски център на клиентските мнения“ ЕООД с новината, че фирмата ни е „наградена“ със „сертификата“ „Коректна фирма„. На въпроса ми какви са били критериите за това и кой реално ме сертифицира, служителката напористо обясни, че всички мнения за фирмата ни в интернет са положителни, че фирмата е преминала оценка, която се прави по специална методика за проверка на клиентските мнения и пр. Побърза да допълни, че „сертификатът“ се издава абсолютно безплатно и ще го получим по пощата, заедно със стикери, които да залепим на обектите си (между другото нашата фирма няма собствени обекти!?!).

И тук идва голямото „НО“!

НО трябва да се заплати еднократна такса от около 70 лева за изготвянето и оформянето на електронна визитка в интернет, където всеки да може да провери, че притежаваме въпросния „сертификат“ и да ни има доверие…

Бързам да уточня, че с тази статия ще изложа позициите и на двете основни страни – едната „сертифицирана“, но непожелала да получи „сертификата“ си фирма „Некс Медия“ ООД и тази на издателите му „Изследователски център на клиентските мнения“ ЕООД в лицето на управителя Мартин Вангелов, от когото взех телефонно интервю. Казусът коментираха и Богомил Николов – председател на Асоциацията „Активни потребители“, както и от Комисията за защита на потребителите.

Защо „Некс Медия“ ООД отказа „сертификата“ (думата сертификат е умишлено в кавички) се надяваме да си изясните, след като си отговорите на риторичните въпроси, които задавам публично:

1. Възможно ли е сертификат да издава фирма, която не е акредитирана от съответен държавен или международен орган и каква реално е неговата тежест?

2. Възможно ли е „сертификат“ „Коректна фирма“ да издава фирма, която сама не е коректна според собствения си алгоритъм, който е изследване за безупречна репутация в интернет, основана на негативните мнения в мрежата, а такива, както може да се убедите, спрямо „Изследователски център на клиентските мнения“ ЕООД има?

3. Каква е тежестта на „сертификат“ „Коректна фирма“, който се получава само ако се плати, макар и еднократно за текущата година?

4. Как фирма получила „сертификата“ си през февруари 2016 има право да го ползва за цялата година, при положение че тя все още не е изтекла и че от месец март може да се превърне в некоректна такава?

5. Следи ли някой кой къде си лепи и окачва стикерите и този тип „сертификати“, особено що се касае за потребители, които могат да бъдат подведени?

Въпросите са много…, но отговорите на повечето – ясни! Продължавам да се питам обаче следното:

Наистина ли има управители на български юридически лица, които са склонни да купят отличие за фирмата си под формата на подобен „сертификат“?

И наистина ли има хора, които вярват на подобни „сертификати“ и стикери „Коректна фирма„, разлепени по обектите на фирмите? Отговорът за мое огромно съжаление тук е „ДА“ и това е поводът за тази статия – възможността да се дадат ясни отговори по тези и още въпроси най-вече на заинтересованите клиенти, успоредно с платените PR и „приятелски“ статии и репортажи по темата, които публикуваха национални онлайн и телевизионни медии. Примери могат да се дадат с онлайн изданието на вестник „24 часа“ (които забраниха коментарите под въпросната статия), както и bTV, които излъчиха платен репортаж по темата и ред други. Най-загадачният случай за мен е „изчезването“ на статия от правния сайт lex.bg с коментари за т.н. „сертификат“ „Коректна фирма“. В интернет обаче нищо не се губи – има архиви. Така или иначе, след като вчера цял ден темата не се отваряше (грешка 404 за премахната тема), днес тя отново е налична. Дано и остане така.

Снипет от сайта lex.bg с изтритата тема за "Коректна фирма"

Направихме си един елементарен експеримент като проверихме част от притежателите на т.н. „сертификат“ „Коректна фирма“. Проверихме за негативни мнения в интернет част от хотелите и ресторантите, които с гордост са залепили стикери на входните си врати.

И какво се оказа?

За безупречна репутация изобщо не можем да говорим. Негативни мнения за въпросните притежатели на „сертификата“ не само има – те изобилстват. Изобилстват и за самата фирма, издател на „сертификата“ „Коректна фирма„. Конкретен, но не и единствен пример предоставям в края на статията.

Защо ли софтуерът ги е пропуснал? Има ли изобщо софтуер, измерващ коя фирма е коректна?

Ето какво отговори на част от моите питания Мартин Вангелов, управител на фирмата, предоставяща „сертификати“ срещу заплащане. Съдържанието е свалено 1:1 от телефонния ми разговор с него.

Въпрос: Какъв е последващият контрол след издаване на „сертификата“ „Коректна фирма“ и осъществявате ли изобщо такъв? Питам, понеже го предоставяте на годишна база. Да речем, че сте връчили „сертификат“ сега февруари, а след това фирмата започва да нарушава добрите търговски практики. Как реално ще бъдат защитени клиентите, които ще виждат този „сертификат“ окачен във фирмата най-малко до края на годината?

– Когато установим, че дадена фирма е с безупречна репутация в интернет пространството и няма открити негативи, тогава тя получава сертификат, който е написан с дата – примерно 25.02.2016 г. С това нещо ние гарантираме, че до тази дата фирмата е с безупречна репутация. (бел. ред. опровергаваме това с примера в края на статията). Не можем да гарантираме по никакъв начин, че тя ще продължава да бъде коректна и да извършва дейността коректно занапред. Затова следващата година ние пак проверяваме тази фирма (ако тя прояви желание, разбира се) и ако тя продължава да бъде коректна и няма постъпили негативни мнения по нейн адрес, тогава тя има възможност да получи следващата версия на сертификата за следващата година, което е един вид гаранция на клиентите, но няма как ние го да контролираме. Просто фирмата няма да може да получи следваща версия на сертификата.

Въпрос: Аз Ви разбрах, но фирмите си разлепват стикерите и държат „сертификата“ през цялата година, все пак пише „Коректна фирма 2016“, дали сте мислили в този аспект – да разширите услугата си с някакъв вид контрол, защото ето – аз днес отивам във фирма „Х“ и виждам разлепен стикер „Коректна фирма 2016„? Сертификатът може да е с дата, но на лепенките ги няма тези отличителни знаци?

– Лепенката означава, че те участват в самия проект, че те са се записали и имат електронна визитка в нашия сайт и че имат сертификат „Коректна фирма“ и когато се влезе в самата електронна визитка и самият сертификат може да се види, както и датата на получаване. На лепенката е написана самата година на получаване на сертификата, няма точно конкретна дата, тъй като те са стандартни лепенки и затова по този начин процедираме.

Въпрос: Питам Ви, защото наши колеги провериха част от „наградените“ „фирми“ и разполагаме с няколко имена, които са силно компрометирани в интернет. Как ще го коментирате?

– Зависи с каква дата са тези негативни мнения. Ако възникват негативни мнения след получаване на този сертификат, ние няма как да отнемем самия сертификат – те са го получили, но както казах до самата дата. Не сме получавали досега подобен сигнал. На сайта имаме контактна форма – ако евентуално възникне някъде негативно мнение и коментар, който е с по-задна дата от получаване на самия сертификат, тогава всеки може да се свърже с нас, да ни информира, да ни изпрати линк към този коментар, за да можем да проверим по-обстойно и още веднъж да извършим самата проверка и ако е необходимо тогава да отнемем този сертификат и да върнем парите на самата фирма.

Въпрос: Ще си позволя да Ви задам един въпрос, който срещам из форумите:

Дали сте тествали Вашата фирма, която е „Изследователски център на клиентските мнения“ ЕООД чрез този авторски софтуер?

Защото често срещана дума, свързана със „сертификата“ и с Вашата фирма в интернет е „измама„.

Коректна фирма измама - резултати от търсене на Google.bg

„Коректна фирма измама“ – най-често търсената дума след „коректна фирма“ в резултатите от търсене на Google.bg

Мнение за "Изследователски център на клиентските мнения" ЕООД

Пример от сайта http://www.predpriemach.com

– По принцип сме тествали, след като възникнаха тези негативни мнения, но тези негативни мнения – те са към сертификат „Коректна фирма„, така че нашият алгоритъм я отхвърля естествено, но то отхвърля продукта „Коректна фирма“ и затова може да се каже, че отхвърля и нашата фирма, но просто това е. Нормално е една по-голяма фирма, която се занимава с нещо ново да има също и негативни мнения, така че според този наш алгоритъм „Коректна филма“ не преминава положително изследването на този алгоритъм, но все пак ние с това се занимаваме – ние изследваме други фирми, няма смисъл да си издаваме сертификат сами на себе си, не това е смисълът. Смисълът е да се получи сертификат от трета независима фирма, която се занимава с това нещо.

Въпрос: Именно, но когато фирмите получават отличие от трета фирма, която е компрометирана според Вашия софтуер как този „сертификат“ издържа критериите за качество? Т.е. „сертификат“ се издава от фирма, която е компрометирана и чийто продукт е компрометиран в интернет?

– Защо да е компрометиран? Той не е компрометиран. Ние никъде не твърдим, че фирми които имат негативни мнения са некоректни, просто те не могат да получат сертификат и това е. Така че, ние не сме компрометирани, не знам защо употребявате тази дума.

Снипет в Google.bg от сайта predpriemach.com със съществуваща тема за "Коректна фирма"

Снипет в Google.bg от сайта predpriemach.com със съществуваща тема за „Коректна фирма“

Въпрос: Ползвам дума, която съм срещал из форумите, ако искате мога да потърся и да Ви предоставя примери.

– Аз ги знам форумите кои са и това са главно незапознати хора, които не знаят за какво става въпрос точно. Много от тях дори не са си направили труда да влезнат и да прочете същността на самия проект, но от клиент не съм виждал да имаме оплакване, защото това нещо работи. Ние само за миналия месец имаме над 100 000 посещения на сайта с около 34 000 уникални потребители, които са влезли. Това е един много добър показател, че клиентите влизат в сайта „Коректна фирма“ и те също разглеждат електронните визитки, които получават фирмите. Все пак нашата цел е да изградим една положителна визия на фирмите.

Мнение за "Коректна фирма"

Коментар от http://forum.karierist.com

Въпрос: Аз Ви представям нашите въпроси и нашата гледна точка, както и това което сме срещали по форумите, за да се изчистят или пък да се потвърдят породените съмнения. Аз не Ви нападам, просто казвам, че самият продукт и Вашата фирма в интернет се срещат в комбинация с думи като „измама“, „глупост“, като „лесен начин на печлба“ и т.н. И пак Ви питам до колко Вашият „сертификат“ издържа критериите за качество, при положение, че повечето хора го коментират по този начин.

– Тези негативни мнения, които виждаме и ние в интернет се състоят главно в това, че от този сертификат няма полза. И плащаш за нищо – нищо не получаваш. Но мога да дам пример за Google. Какво получава една фирма, която плаща за реклама на Google – реално нищо, но тя получава позициониране по-нагоре в търсачките. Всичко, което е ново, особено в България се възприема много негативно. Докато хората не се убедят, че това нещо започва да действа, няма как да стане.

Мнение за "Изследователски център на клиентските мнения" ЕООД

Коментар на сайта http://www.flagman.bg

Въпрос: До колко сте притеснен от това, че има доста спорни мнения по отношение на продукта и услугата Ви?

Да, никой не е доволен от това, че има негативни отзиви и мнения, естествено е, че това не ни радва по никакъв начин, но се опитваме по различни начини да показваме, че това е полезен продукт, който работи и има добро бъдеще. Често се срещат хора, които не знаят за какво става въпрос, а и нашата политика на работа е такава, че ние се обаждаме на клиентите и ги информираме – не чакаме те сами да се свържат с нас. Ние се обаждаме да ги информираме, че има такъв проект и че ги следим и че ако те са коректни могат да получат този сертификат. Просто някои хора го приемат това по неправилния начин и започват да коментират негативно в интернет. Главно негативните мнения са направени от малки фирми, които се занимават със SEO оптимизация, с онлайн маркетинг и те предполагам, че виждат нещо като конкуренция, защото и ние предлагаме интернет страница с електронни визитки и се опитват по някакъв начин да опетнят нашата репутация. Затова тези фирми, които се занимават с изработка на интернет сайтове, смятат, че ние сме конкуренция и се опитват да разубедят хората, че от това няма смисъл.

Въпрос: Срещнах няколко мнения, че сте звънели на фирми, които са обявени в несъстоятелност, които отдавна не работят, които са големи длъжници дори към работниците си и в тази връзка ако трябва да използвам Вашия термин – не са коректни. Как ще го коментирате?

– На фирми, които са замразени, които не са с активност, понякога също сме звънели, защото ние проверяваме за негативни мнения по наименованието на фирмата. Така че, тази фирма – тя съществува – името й е в интернет и ние сме я изследвали, след което се свързваме с нея, за да я информираме, че няма негативни мнения. Имали сме случаи на клиент, който се обажда и казва „Защо тази фирма е получила сертификат, тя ми дължи пари, не ми е плащала от години“. Това нещо не е написано никъде, това нещо го няма в интернет, няма написано негативно мнение, следователно фирмата преминава положително самото изследване. Не проверяваме задълженията на фирмата, а негативните мнения и оплаквания от клиенти.

Въпрос: Какви са вариантите за пропуски във Вашето изследване?

Има възможност, но ако не е написано точното наименование на фирмата или е изписана по друг начин. Ако фирмата се казва „Х“, а хората я коментират с друго или съкратеното й наименование, тогава също технически няма как това нещо да се улови. Ние проверяваме пълното наименование на фирмата, както е по регистрация и на базата на това издаваме самия сертификат. Или също проверяваме самия обект, ако става въпрос за хотел. Имали сме и такъв случай – фирма „Х“ иска да получи сертификат, но сертификатът да се напише на хотела. След като проверим хотела и има негативни мнения, отказваме сертификат за самия хотел, защото има подобни коментари. Трябва да ми изпратите линк за тези негативни мнения и да проверим каква е причината за пропуска.

Благодарих учтиво за интервюто и за да сме в услуга на г-н Вангелов и авторския софтуер, даваме следния пример:

Стана ясно, че „сертификат“ „Коректна фирма“, може и да не се връчи директно на фирма, а на нейния обект, в случая – хотел.

Да вземем пример със СПА Хотел Х, който е „награден“ със „сертификат“ „Коректна фирма„. Оставям пояснението, че това е първият случай, на който попадаме – БЕЗ ДА ТЪРСИМ МНОГО. Това е хотел в България, който съществува, но не желаем да подчертаваме негативните коментари за него с тази статия и затова е наречен условно СПА Хотел Х. Ползваме само като пример. Той, разбира се, съвсем не е единственият с негативни коментари. Може би няма хотел в България и света, който да не е пострадал от клиентски коментари в интернет с оглед на различните предпочитания.

В първия сайт, в който попадаме негативни мнения за СПА Хотел Х ИМА и то МНОГО ПРЕДИ ДА Е ИЗДАДЕН „СЕРТИФИКАТЪТ“! Ето част от тях:

Мнение за Спа хотел

От коментарите на реални клиенти:

Мнение за Спа хотел

Разбира се Спа Хотел Х има и много положителни мнения, но има ли смисъл да продължаваме с имена на още и още „наградени“ хотели, ресторанти и други подобни обекти? Няма нужда да отваряме втори и трети сайт за коментари – негативни мнения за този и другите хотели, ползващи се със „сертификата“ „Коректна фирма“ има и ще има – независимо дали са верни или не.

Какво излиза?

Хотел е получил емблемата „Коректна фирма“ без самото наименование в „сертификата“ да е юридическото лице и без да отговаря на критериите на самия „сертификат“ – да няма никакви негативни мнения в интернет, т.е. безупречна репутация в мрежата.

Какво пък? Иновативният софтуер може услужливо да ги пропуска с цел „Изследователски център на клиентските мнения“ ЕООД да прибере годишната си такса?

Свързах се с Комисията за защита на потребителите, от където съобщиха, че ще работят по случая, скоро ще имат резултати и ще ги оповестят.

Потърсихме за коментар и Богомил Николов – председател на Асоциация „Активни потребители“. Ето какво каза за delo.bg:

Богомил Николов, Асоциация "Активни потребители"По принцип този тип дейност „Знаци за доверие“ е много развит на Запад и има много подобни, а вече и в България има няколко примера – да речем „Стара Планина“ е нещо такова. Обикновено тези знаци се базират на няколко задължителни условия. Законите, знаем, дават минимални изисквания за всяка дейност. Първият критерий, за да се даде знак, е бизнесът да изпълнява нещо много повече от установеното в Закона и вторият критерий е това да бъде гарантирано от трета независима страна.

В случая второто условие е изпълнено до толкова, че има трета фирма, която срещу 77 лева потвърждава нещо и го гарантира с името си.

Но нека видим какво точно гарантира и какво стои зад знака „Коректна фирма“. Първото условие е знакът да има стойност, да има принос.

Няма такова нещо в този знак!

Той гарантира, че изследваната фирма е преодоляла един таен тест, който никой не знае и никой не може да го повтори. Тази фирма (бел. ред. „Изследователски център на клиентските мнения“ ЕООД) прави някакво проучване в интернет и единствено гарантира, че срещу изследваната фирма няма отрицателни публикации в мрежата.

Ето тук е големият проблем!

Когато се осъществяват някакви тестове на фирми или продукти, това винаги трябва да може да бъде повторено. Трябва да бъде ясно указано – как точно е направено, какво е съдържанието на този алгоритъм и тогава трети човек, ако прецени, да го повтори и да може се увери, че условията са изпълнени. Този алгоритъм е таен, собственост на фирмата и поради тази причина потребителите просто не трябва да имат доверие на този знак, защото не е прозрачен.

Ние от Асоциация „Активни потребители“ сме сезирали Комисията за защита на конкуренцията за тази дейност, която представлява заблуждаваща реклама и очакваме да видим нейните решения.

И така – въпроси много, примерите за това как „Коректна фирма“ се дава на некоректни фирми и то според собствените критерии на знака са в пъти повече.

Въпросите остават на дневен ред, а отговорите оставяме на тези, които могат да четат и сами ще преценят дали да си купят „сертификат“ за 70 лева.

А на останалите – пожелаваме „сертификатът“ от 70 лева да донесе много доволни клиенти!

P.S. Клиентите оценяват по услугите, а не по ваденките по стените. „Сертификатът“ „Коректна фирма“ надали ще помогне да повторят…

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



10 коментара

  1. Поздравления за дълбокия анализ на иначе „нищожната“ измама Коректна фирма. Аз бях офериран доста отдавна за първи път. Мисля че цената беше около 40 лв. тогава. Не им обърнах внимание на безсмислената идея докато не започнах да срещам все по-често стикерите им. Не е истина колко много хора се хващат на глупостите им само защото видиш ли били ги рекламирали по bTV.
    Да им преседнат дано!

  2. Пълни измамници и мизерници. Обясняваха по телефона как от този сертификат зависели позициите ми в Google. Занимавам се с SEO от 2010 г., но по голяма глупост не бях чувал. Просто има много заблудени души, които вярват на глупостите им.

  3. Петя Младенова на

    Г-н Вангелов, негативните мнения, направени от малки фирми, които се занимават със SEO оптимизация и онлайн маркетинг не виждат „нещо като конкуренция“. Те познават силата на маркетинга, както и алгоритмите на търсачката, за които Вие предлагате непълноценен маркетингов анализ, наречен „сертификат“ с абсурдни убеждения за блестящи позиции в Гугъл. Маркетинговият анализ изисква задълбочени изследвания за дадена фирма, контакт на място с клиентите ѝ, видеозапис на анкетираните потребители…

    Всеки може да провери в търсачката (безплатно) за мнения и отзиви за конкретна компания. Единственият стойностен сертификат може да се нарече подписаната референция от доволен клиент. Вероятно сте доста далеч от маркетинга, след като не знаете, че недоволните клиенти са най-добрият учител за всеки бизнес…

  4. Пано Кондоянис на

    От коректна фирма се търси президента на ЕТ, за да се удостои с най-високото отличие „сертификат за наивници“. 6ОК БОНБА САМО 100 лв 😉

  5. Страхотна статия, поздравления! И на мой приятел се обадиха миналата година със същата схема – да си получите сертификата безплатно, но трябва да заплатите 77 лв. Моят приятел ги попита по какъв начин са определили, че фирмата му е коректна, като тя се води без дейност, защото от няколко години не работи с нея, те му отговориха, че в интеренет няма отрицателни коментари за неговата фирма затова… А той им отвърнал: „Ами нормално, тя няма дейност!“ Те му казали, че въпреки това може да си получи сертификата, след като го заплати 😀

    А най-хитрото в случая с този „Изследователски център“ е, че един вид рекетира фирмите, защото пуска мащабна рекламна кампания по медиите към потребителите да закупуват стоки и услуги „само от фирми със сертификат „коректна фирма““, като по този начин внушават на хората, че трябва да внимават с потреблението и да се доверяват само на този тип фирми, и в същото време, настроили вече потребителите, внушават на фирмите, че „безплатният“ сертификат е от полза за фирмите, защото потребителите търсят такъв тип фирми, на които да се доверят… Много са хитри, признавам!

  6. Иво Недков на

    Докато има балъци ще има и тарикати. Измамата е доста добра и човека, който я е измислил със сигурност е направил добри пари от нея. Поздравления на ИЗМАМНИКА и да е обица на ИЗМАМЕНИТЕ. Всяка една измама разчита на човешката лакомия в случая желанието да презентираме фирмата си пък била тя и некоректна.

  7. Кателиев на

    Статията хубава или лоша си е само думи. Срещу подобни мошеници се изискват мерки и на дела. Най-простото което може да направи човек е да се свърже с тях и да иска сертификат, който впоследствие след като бъде изпратен по куриера не го вземе. По възможност и да ги мота че ще го вземе за 1-2 седмици, та от Еконт да начислят и магазинаж на пратката. Който го е страх, може да дава и фалшиви данни – фирма, град за доставка и т.н. Така или иначе сертификати дават на всички. :))) Ако само седим и джавкаме из интернет, то мошениците няма да изчезнат от само себе си. Но ако въпросните измамници на месец имат 1000 фалшиви пратки по Еконт – на каквато и отстъпка да работят – все ще изгорят едно 3-4 хиляди лева… Месец, два, три – колко ще изкарат с такива загуби преди да преустановят дейността си!?

  8. Стефан Стоянов на

    Току-що ми звъняха от тази фирма с искането за 77лв. Казах им, че аз работя само за чужбина и те няма как да са проучили мненията за мен в Германия, Франция и Италия. Дамата ми отговори, че те следяли за мнения в цялото интернет пространство ?????????????, паднах от стола!
    Отпратих дамата и веднага запитах чичко Гугъл.
    Благодаря за хубавата статия.

  9. Първо да уточним, че „сертификат“ „коректна фирма“ не е сертификат, а по-скоро някакъв знак на доверие, второ – за да получат този знак всеки, който е допуснат от някакъв алгоритъм трябва да заплати 77,52 лв. с ДДС. Трето – ИЦНКМ по какви стандарти сертифицира фирмите, търсене в мрежата по чувствителни фрази, ключови думи, мета тагове не е стандарт за качество и това всеки ИТ специалист ще ви го каже.
    Как се получава сертификат за качество!?
    Първата крачка към внедряването на система по качество е да се избере моделът на системата (стандартът).
    Втората крачка – трябва да се избере представител от ръководството на
    фирмата, ангажиран с координирането, внедряването и функционирането на
    системата. Той е своеобразен чадър върху системата по качеството, защото
    осъществява връзката между всички участници в процеса. Създава се
    специална група, която трябва да разработи и документира елементите на
    системата. Добре е това да бъдат специалисти от различни отдели и с
    различно образование (технолози, инженери, икономисти, работници), които
    познават производствените процеси, препоръчват експерти. Задължително
    се прави въвеждащо обучение, при което се разясняват детайлно елементите
    и изискванията на стандарта.
    Третата крачка – въвеждането на системата. Започва нейното
    документиране. Най-напред се изготвя наръчник по качеството, в който се
    описват отделните дейности на предприятието, отнесени към съответния
    елемент на системата – например как се прави договор, как се приемат
    поръчки, кой е отговорен, как се правят оферти, какви са взаимовръзките
    между отделните звена и т.н. Документират се и процедурите към
    съответния елемент на системата – например преглед на документите,
    вътрешен одит на качеството, обучение и т. н.
    Описват се и всички останали документи, които са в обръщение –
    стандарти, правилници, наредби, контролни карти, маршрутни карти и т. н.
    Четвърто – ИЦНКМ колко от фирмите е проверила на място и е извършила описания процес на сертифициране по-горе?
    Пето – ИЦНКМ оторизирана ли е да издава сертификати, има ли издаден лиценз за тази сложна дейност?
    Отговорите оставям на вас!

Коментирай в Delo.bg