Диетологът Джули Данилук: Храната лекува, само ако превърнем здравословното хранене в начин на живот

0

Диетологът Джули Данилук е превърнала здравословното хранене в своя мисия. Тя е убедена, че начинът на хранене е в основата на много заболявания. От друга страна, промяната в режима и вида продукти, които консумираме могат да лекуват, например възпалителни процеси и алергии. Но трябва да превърнем здравословното хранене в начин на живот. Ето съветите на Джули Данилук, специално за читателите на delo.bg:

Коя, според Вас, е най- голямата заблуда, която хората имат за храненето и диетите и влиянието им върху здравето?

Най-голямата заблуда е, че корнфлейкс с мляко е идеалната закуска. Средно голяма купа корнфлейкс с мляко съдържа 5 грама захар- това са 6 лъжички захар! Ако добавим и лъжичка захар към кафето, изпием чаша сок от портокал, ето това са много лъжички захар за началото на деня. Да започнеш деня си с толкова висока кръвна захар води до хормонален дисбаланс и трупане на килограми. Аз уважавам традициите, които сервират солени неща за закуска.

Самата аз започвам деня си със супа или дори нещо останало от вечерята. И се чувствам чудесно. Така балансирам кръвната захар и ми помага да поддържам мускулатурата си.

Всичко за здравословното хранене от диетолога Джули Данилук

 

Яденето на мазна храна ни прави дебели. Вярно ли е това или е само мит?

Ако включите в менюто си полезните мазнини и редуцирате захарта, това ще доведе до рязко сваляне на килограми. Omega-3 мазнините намаляват възпаленията, които са причина за доста проблеми с килограмите. Триглицеридите (MCTs) от кокосовото масло дават на тялото енергия, без тя да остават като запас в него.

Спрете да броите калориите на продуктите като слагате знак за равенство между тях.

Например, ако вземем фибрите и протеина в бадемите, които не позволяват на мазнините да се абсорбират изцяло и така калориите падат от 7 на 5. Ако мазнините са от групата на полезните и естествени, не се притеснявайте да ги консумирате.

Как да включим мазнините в диетата ни?

Яжте повече риба, богата на омега-3 мазнини като сардини, херинга, аншоа. Лененото семе и зеленчуците с тъмно-зелени листа също са богати на омега-3 мастни киселини. Наблегнете на истинския зехтин, който ще ви осигури омега-9 мастни киселини, за да предпазите сърцето си.

Кои мазнини да избягваме?

Силно пържените храни са най-вредни, защото причиняват възпаления в тялото. Избягвайте олио от рапица, соево и царевично олио, защото те намаляват хранителните свойства и увеличават мазнините, отключващи възпалителни процеси.

Какво е мнението Ви за органичните храни от гледна точка на храненето и диетите?

Аз обичам органичните продукти и вярвам, че това е правилният начин, по който трябва да се храним. Учените сочат, че органичните храни имат 48% по-ниско ниво на кадмий, токсичен тежък метал. Според Световната здравна организация канцерогенните вещества, които се натрупват в черния дроб и бъбреците може да доведат до сърдечно-съдови заболявания. Кадмият е важна съставка на земеделските торове и може да се открие във висока концентрация при използването му в селското стопанство. Що се отнася до антиоксидантите, то при органичните храни със сертификат, особено при плодовете, те са с 18-69% с по-високо съдържание, спрямо антиоксидантите при останалите храни. Причината за това е, може би, защото органичните храни сами изграждат защитата си срещу вредители. Така те помагат и на нашето тяло да функционира оптимално.

Какво е отношението Ви към генномодифицираните храни?

Притеснявам се от употребата им по много причини. Но искам да подчертая една, която често е пренебрегвана: при ГМО храните се използват повече химическите торове. Цитирам Джефри Смит, който е създател на организация за образоване на потребителите, наречена Институт за отговорна технология. ГМО храните увеличават употребата на хербициди. Повечето от ГМО културите са направени да са толерантни към пестицидите и да убиват плевелите. Един от хербицидите, Roundup, се свързва със стерилитета, хормоналния дисбаланс, малформациите при бременност и рак. Ако ви е интересно, вижте още ТУК.

Наблюдаваме ли нова мода днес в посока здравословно хранене?

Да, надявам се, хората се „събуждат” за здравословния избор. И аз виждам толкова добър избор на продукти и в най-обикновени магазини. Все повече хора разбират, че

храната не е само „гориво”, а е важна за изграждането на всяка клетка от нашия организъм.

Всичко за здравословното хранене от диетолога Джули Данилук

Кои са Вашите ЗА и ПРОТИВ, за да се живее здравословно?

ЗА: Яжте 7-10 пъти на ден зеленчуци, като ако са задушени, количеството е половин купичка, ако са пресни – една купичка;
Яжте ядки и семена, богати на добри мазнини, така ще намалите желанието си за захар;
Яжте бобови храни, като леща, боб, за да си осигурите протеини, фибри и желязо.

ПРОТИВ: Избягвайте рафинираната захар. Винаги четете етикетите, за да откриете различните източници на захар. Захарта е много вредна;
По същата причина намалите и бялото брашно;
Месото, което ядете, трябва да бъде ограничено количество – не по-голямо от размера на дланта Ви за порция;
Пържените храни също трябва да се избягват.

Започвате ново телевизионното шоу ”Здравословни гурме ястия” по телевизия Fine Living от 6 март. В него ще спорите с майстор готвач може ли здравословната храна да е вкусна и обратното. Какво е посланието Ви към аудиторията?

Не трябва да гледате на храненето със здравословни ястия като на жертвоприношение. Здравословната храна може дори да е по-вкусна. Като използвате повече продукти вие разширявате не само кулинарните си хоризонти, но и живеете по- дълго.

Всичко за здравословното хранене от диетолога Джули Данилук

Джули Данилук е автор на бестселъри в областта на здравословното хранене и детокса: „Meals That Heal Inflammation“, „Slimming Meals That Heal“, „The Hot Detox Plan: A 21-Day Anti-Inflammatory Program to Heal Your Gut and Cleanse Your Body“.

Показана е 1 от 1 страници
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg