Илиана Раева въстана срещу Ваня Кастрева: Кой Ви дава право да причинявате това на мен, на децата ми, на колегите ми, на мислещите хора в България?!

26

По повод гостуването, отговорът на въпросите и държанието на зам.-министъра на образованието Ваня Кастрева в сутрешния блок на bTV от фейсбук страницата си Илиана Раева вбесена от чутото и видяното излезе с изявление, което delo.bg публикува 1:1.

Госпожо заместник-министър на образованието, аз съм скандализирана, аз съм обидена, аз съм вбесена от Вашето участие в студиото на Хекимян!
С какво съм заслужила по средата на работния ми ден дъщерите ми, провокирани и разярени, да ми звънят по телефона, за да ми разкажат, колко са шокирани от Вашето поведение и размисли за образованието, от безпрецедентните безобразия, които сте нанесли на образователната ни система, както и да настояват да гледам това предаване?!
Защо?! Кой Ви дава право да ми причинявате това – на мен, на децата ми, на колегите ми, на мислещите хора в България?!
Госпожо заместник-министър!
Гледах Ви… Да! Гледах Ви с широко отворени очи, вбесявах се, истерично повтарях на глас след Вас идиотиите, които ни поднасяхте с невъобразима усмивка, с избор на странна тоналност, с блажено примигване, сякаш не сте в ТВ студио, сякаш не говорите за образованието и не сте заместник-министър на образованието, а сякаш сте на интимна среща с водещия!
Знаете ли, госпожо заместник-министър?! За мен това абсолютно неадекватно поведение дава отговор на още по-неадекватните Ви обяснения за безумията, които сте причинили на образователната ни система!
Толкова срам изживях докато Ви гледах и слушах, толкова нерви изхабих, позволих си дори да загубя около 40 минути от ДЪЛБОКОСМИСЛЕНИЯ си работен ден, че би трябвало да си търся правата в СЪДА!!!
Имате ли представа какво сте причинили на десетки, да не кажа на стотици хиляди в България, с участието си днес в БТВ?! Минава ли Ви през ума, че може да сте отговорна за здравето им след телевизионната Ви изява?! Не, нали?!
Нямам представа имате ли семейство, защото не съм се интересувала. Но съм сигурна, че имате близки хора. За тях помислихте ли?!…
Много от хората, живеещи на тази територия свикнаха да стават свидетели на ПАРАДА на глупостта, наглостта, беззаконието, алчността, комплексарщината, безумието, геноцида, унищожаването на ценности, потъпкването на морала, абсолютната некомпетентност и несъстоятелност на хора с власт в различни институции… Госпожо заместник-министър на образованието, аз и не малко вярващи хора в ДОБРОТО на утрешния ден НИКОГА НЯМА ДА СВИКНЕМ С ТОВА!!!

Като спортистка, треньорка, председател на федерацията на най-успешния спорт, както в миналото така и през последните години – художествената гимнастика, донесла десетки медали за България от световни, европейски първенства и олимпийски игри, донесла безброй поводи за неизмерима радост и гордост на българите, като отговорен гражданин на България, подвластен на времето, в което живее и на такива като Вас, от които зависи ежедневието и здравето ми, ВИ УМОЛЯВАМ да проявите необходимата отговорност и Вие, заради поста, който заемате и да предприемете необходимите действия, за да докажете, че се отнасяте към здравето, щастието и, разбира се, най-вече към образованието на нацията с необходимото УВАЖЕНИЕ!

С огромна надежда да случите необходимото:

Една от стотиците хиляди потърпевши!

P.S. Какво трябва да случите е въпрос без всякаква трудност 🙂

И още по темата:

Заличена памет от Антон Хекимян

Блажените незнаещи от Никита Стоянович

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


26 коментара

  1. Иванка Ставриева на

    СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ, БЪЛГАРИ,
    Докато има такива изроди на ключови постове в България, на които мисленето им минава през дебелото черво и чиято основна слугинска задача е да обезличават националната ни история, националните ни герои и творчески личности срещу пари, ще съществуват и силните ПРОТЕСТИ на прогресивното и отговорно-мислещо българско население – дори и това да се случва на много висока цена! Не може някакви изтрещели кукумицини, на които мозъкът им тъне в мъгла, да подменят духовните ценности на един изстрадал, но достоен народ! Българи, нека с всички средства и на всяка цена да отменим правото на тези измети да ни фалшифицират като нация, защото не може да бъде изхвърлен Христо Ботев от образователната ни система, който има освен историческия принос за нашето ОСВОБОЖДЕНИЕ от ТУРСКО РОБСТВО, и световно признание за неговото литературно творчество, присъстващо вече десетилетия в АНТОЛОГИЯТА НА СВЕТОВНАТА ЛИРИКА! Не може да бъде изхвърлен от образователната ни система НИКОЛА ВАПЦАРОВ с неговата социална поезия, която е изключително АКТУАЛНА в настоящия момент, а творчество му е преведено в над 40 държави! Самият той е ЕДИНСТВЕН на БАЛКАНСКИЯ ПОЛУОСТРОВ, на когото е присъдена СВЕТОВНАТА НАГРАДА ЗА МИР! Не може да бъде изхвърлен и ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ, но могат и трябва да бъдат изхвърлени на всяка цена всички ЧУЖДОПОКЛОННИЦИ от политиката и КАДРОВА ВЪЗМОЖНОСТ, да извършват тези чудовищни престъпления!

  2. Иванка Ставриева на

    ИЗУМИТЕЛНО!
    ДЕМАГОГИЯТА НА ЗАМАЗВАНЕТО РАБОТИ С ПЪЛЕН КАПАЦИТЕТ!

    В ЦЕНТРАЛНИТЕ НОВИНИ НА БЪЛГАРСКАТА НАЦИОНАЛНА ТЕЛЕВИЗИЯ, МИНИСТЪРЪТ НА ОБРАЗОВАНИЕТО НАПРАВИ ИЗЯВЛЕНИЕ САМО ЗА ИЗУЧАВАНЕТО НА „ИСТОРИЯ СЛАВЯНОБЪЛГАРСКА“, ЧЕ НЕ Е ОТПАДНАЛА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ПРОГРАМА, А Е ПРЕМЕСТЕНА ЗА ИЗУЧАВАНЕ ОТ 2-ри В 9-ти КЛАС, ПОРАДИ „ПСИХОЛОГИЧЕСКИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕЦАТА“…!
    НЕ СТАНА ЯСНО ОБАЧЕ КАКВА Е СЪДБАТА НА ВСИЧКИ ДРУГИ ПРОИЗВЕДЕНИЯ, ПРЕДВИДЕНИ ЗА ИЗВАЖДАНЕ ОТ УЧЕБНАТА ПРОГРАМА, А ГОВОРИТЕЛКАТА НА БНТ ОБОБЩИ, ЧЕ ТЕ НЕ СЕ СПОМЕНАВАТ, ЗА ДА НЕ СЕ ПРЕДИЗВИКВА НАРОДНОТО НЕДОВОЛСТВО!
    В КОНСТИТУЦИЯТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Е ЗАПИСАНО, ЧЕ УПРАВЛЕНИЕТО НА ВЛАСТТА ТРЯБВА ДА Е ПРОЗРАЧНО И ЧЕ ТЯ ТРЯБВА ДА СЕ ОТЧИТА ПРЕД СВОЯ СУВЕРЕН – БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД!
    ЗАТОВА ВИ ПРИЗОВАВАМ НЕЗАБАВНО ПУБЛИЧНО ДА ОГЛАСИТЕ – КОИ ПРОИЗВЕДЕНИЯ СА ПРЕДВИДЕНИ ЗА ИЗВАЖДАНЕ ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС И ЗАЩО?

  3. Теодора на

    Нищо не разбрах от писмото на Илиана Раева, освен че е възмутена. Но от какво, не се разбра. Аз също гледах интервюто, следя измененията в закона и с голяма част от тях съм съгласна. Друг е въпросът, че лошо се представят и обясняват. Вие, Илиана, искате ли малката Ви дъщеря да учи „Даваш ли, даваш ли, балканджи Йово…..одрязали му и двете ръце…..“ Това кърваво, ужасно стихотворение, което за възраждането е било актуално и необходимо, защо трябва да се учи след 150 години? Както и „История Славянобългарская“. Вие, чели ли сте я? Аз, да. Мога да Ви кажа, че е ужасно труден текст, който и в 9-ти клас трудно ще се възприеме. Познатите ни текстове, с които сме емоционално свързани, не отпадат!! Само се преместват. Защо да не се преподава Хари Потър и други неща, които наистина вълнуват младите хора и вероятността да ги прочетат е по-голяма, от „Бай Ганьо в банята“. Вие знаете ли, че моят седмокласник не разбира половината думи от Алеко Константинов и първо половин час му ги обяснявам и после прочитаме 2 странички с мъка. Недейте така остро критикувайте, без да сте ги осмислили в дълбочина. Вярно е, че всеки българин разбира от образователна система, но все пак да бъде с мярка.

    • Виолета Ташева на

      Пише се: „ОТРЯЗАЛИ“, а не „ОДРЯЗАЛИ“, уважаема госпожо! Класиката си е класика и младите трябва да са запознати с нея! А „Хари Потър“ може да си го четат! Ако не детайлите, същността на произведението ще остави следи в съзнанието на младите!

    • Виолета Ташева на

      Пише се“ОТРЯЗАЛИ“,А НЕ „ОДРЯЗАЛИ“,уважаема госпожо!А класиката трябва да се изучава!Ако не детайлите,то същността ще докосне младия човек и ще остави трайни следи в съзнанието им.“Хари Потър“ могат да си го четата!

    • Боже… Най-добре е Госпожо да почнат и порно да им пускат в училище и да им говорят за турското присъствие, а не робство за да не ги депресираме!!! ИМА ИСТОРИЯ – СТАРА И НОВА!!! Но АКО ИМАТЕ ПРЕТЕНЦИИТЕ ЗА КОМПЕТЕНТНОСТ НЕ БИХТЕ СРАВНЯВАЛИ БАЙ ГАНЬО С ХАРИ ПОТЪР!!! Като гледам в другите страни като са се разучили българска история и като са се разчели български автори в училище… Е САМО ДВЕ ДУМИ – ПРОСТОТИЯ И НЕВЕЖЕСТВО! Дето казват старите хора – БОГ ДА ПАЗИ БЪЛГАРИЯ И ДЕЦАТА НИ… ОТ ТАКИВА КАТО ВАС!

    • Милена Стоянова на

      Уважаема госпожо, „Хари Потър“ е интересно четиво, но какво научават децата?! Фантастика, нереален свят и много „непознати“ думи.
      Вашият седмокласник със сигурност няма да разбира в 9 клас Омир, Софокъл…, в 10 клас – Молиер и Сервантес…!!! Да ги премахнем тях – защо да учим старогръцка и западноевропейска литература?!
      Балканджи Йово е литературен събирателен образ на няколко поколения страдащи българи, за които времена политиците искат да изтрият народната памет, опитвайки се да „докажат“, че не е имало РОБСТВО, а само присъствие. ЗАТОВА ТРЯБВА ДА СЕ УЧИ!!!

    • Диана на

      Определено имам усещането,когато чета Вашето изказване, че и Вие нямате понятие за тези петдесет процента от думите в Алековия „Бай Ганьо“, за да е необходимо чак толкова време да ги обяснявате. Моите уважения, но по тази логика би трябвало да премахнат и доста други произведения, като например „Под игото“ от Иван Вазов – евентуално защото и този текст е трудно достъпен и разбираем за децата в шести клас?!
      „История славяноболгарская“ и то в частта си, която се изучава в шести клас, присъства дотолкова, че да заяви и потвърди исторически откъде и как сме тръгнали (спрямо нуждите по времето, когато е писана)!
      Колкото до „Даваш ли, даваш…“, според мен, е по-добре да се замислим колко ‘кървави’ екшъни и трилъри сме позволили да гледат децата ни… преди изобщо да се сблъскат с това стихотворение!
      Призовавам Ви И Вие да „осмислите някои неща в дълбочина“!
      Няма да коментирам идеята Ви за „Хари Потър“ по разбираеми причини.

    • В. И. Петкова на

      Тъй като много хора отказват да коментират Вашето предложение (поради очевидни причини), аз ще го направя, защото си нямам друга работа в момента. Господи, пази България!!! Изглежда сте написали този коментар в полу-будно състояние (сигурно цяла нощ сте ПРЕВЕЖДАЛИ български текстове на седмокласника Ви)…. Да се заместят български текстове с чуждестранни произведения в ЧАСОВЕТЕ ПО БЪЛГАРСКА ЛИТЕРАТУРА??????? Моля????? Госпожо, преди да пишете коментари/критики/съвети, поне ги прочетете първо…. Ръцете Ви дават на късо, когато се опитват да се свържат със сивото вещество….

    • Мария на

      до Теодора: Съгласна съм напълно с вас. Понякога емоциите надделяват над здравия разум. Според мен медиите, търсейки по-голяма гледаемост преувеличават, преди да са разбрали за какво всъщност става дума. Преди много години, когато в 9 клас се изучаваше „История славянобългарска“ ни беше трудно и безинтересно, а да не говорим за това какво е останало в главите ни. Ако попиташ говорещите и пишещите, също ще отговорят много общо. А що се отнася до сегашното поколение, което рядко чете книги, нямам думи, че се интересува. По-добре е да се дават като препоръчителни четива и да се изисква коментар по тях, отколкото да е задължително. Знаем, до какво води задължителността – до отвращение.

    • Люба на

      Госпожо Теодора, художествена и развлекателна литература децата могат да четат в домовете си за удоволствие, книгите които цитирате на съдържат образователна и възпитателна стойност. Училището трябва да им даде знания за непреходните неща, и поне някакъв пример какво представляват общочовешките ценности, а те да преценят дали ще ги приемат като свои.
      „Кървавото и ужасно стихотворение”, както го наричате може да се стори такова само на недобре образован човек, който не е разбрал смисъла му, защото вероятно не е имал читав учител, който да му помогне да го открие. Това е едно от стихотворения, които са оставили дълбока следа в съзнанието ми като дете, защото имах истински учител, който ни зададе многократно въпроса – отговорете ми ЗАЩО насилниците питат и разпитват Балканжи Йово, защо искат неговото съгласие като той е безпомощен и осакатен и могат да отведат хубавата Яна и без неговата воля. Самият Йово също ясно е съзнавал това, но защо е продължавал да отказва? В това е смисълът на произведението – че насилникът иска не просто физическото унищожение на човека или хубавата жена, той иска да пречупи, да зароби човешкия дух. Вдъхновяващото (или поне даващото тема за размисъл), е че именно това не е успял да стори.
      Общочовешката идея на стихотворението не е да покаже какви злодеи са турците, или друга нация или да насажда междуетническа омраза, идеята е за насилието над човешкия дух, и моралната сила да му устоиш. Това не е било актуално само преди 150 години, това е актуално винаги, докато има хора и общества искащи да властват над други. Но явно нещо друго е успяло да пречупи духа на българина през годините и да да го потопи в конформизъм и невежество – без разум, без ценности, без идеали…

    • Кадънкова на

      Напълно съгласна съм с вас! Но има кратуни тука, Раева и тя е такава, които знаят само да бърборят, без да казват нещо…защото са много далеч от системата и си мислят, че след като и те са били ученици някога, могат да си философстват по темата! Да, ама – не!Гимнастички и треньорки да си гледат спорта, че са далеч и от политиката, и от образованието! Както се казва „отслабна ръката за меч, заякна езикът за реч“!

  4. Димитринка на

    Адмирации за Илиана!!! По-добре и по-разбрано не може да се каже!!! Напълно подкрепям написаното от нея! Дано то стигне до съзнанието на повече българи!!! Унищожават се последните ни останали ценности. Демократично слугуваме на много господари, които вече две деситилетия ни приспиват със „сладки“ приказки… Дано се поразбуди тая, заспала вече българска съвест!!! Нали сме били работодатели на управляващите?! Крайно време е да разберат, че трябва да работят не за Европа, не за тоя и оня, а за добруването на България и за българския народ!!! Ами да вземем и да уволним от тях всички некадърни, безхаберни, бездушни, без памет българска, без Род и Родина – министри, зам. министри и пр., т.к. ако продължават както досега, то всекиму е видно, че бавно, но сигурно ни унищожават… като традиции, култура, история, образование, като народ, като нация… Иначе, не искам и да си представя какво бъдеще очаква подрастващите и внуците ни…

    • Алекс на

      Откога Илияна Раева е педагог или по-просто казано УЧИТЕЛ! Защо всички учители стоят зад зам.-министъра? Или пак всички разбираме от… всичко? Май е време Наско да й стегне “юздите“… Помня, че се изказваше и за футбола… да си гледа художествената, че и там нещата не са много добре!

      • Стоянка Манолова на

        Всеки българин ще реагира срещу простащината в МОН. Що за безумие е това? От година на година учебниците стават все по-неразбираеми, а уж мислим да облекчим и мотивираме учениците…. Крайно време е всички да се противопоставим на умишленото изпростяване на подрастващите. Ако си мълчим, след година-две ще бъде въведена учебна дисциплина за изучаване на компютърни екшън-игри вместо История на България! А един народ, който забравя миналото си, няма бъдеще.

      • Читател на

        За сведение на подписалия се като АЛЕКС. Не е вярно, че всички учители стоят зад зам. министъра. Ако бяхте прочели коментарите във форумите, ако имахте достъп до учителите, щяхте да знаете, че Кастрева основателно си навлече гнева на мнозинството българи, в т.ч. и учители. Нямам намерение да ставам адвокат на г-жа Раева, но е добре да знаете, че не е нужно да бъде педагог или учител, за да има мнение и позиция. Тя е гражданин и майка. Що се касае до заместник министърката, отдавна стана ясно, че мястото й не е в МОН. Явно само тя не е разбрала защо е там и за какво я използват. За разлика от Раева, аз ще кажа, че дежурната усмивка, която лепи на устата си, е дразнеща, точно толкова, колкото и превзетата тоналност, с която говори. По сериозни теми се говори сериозно. За начина, по който се облича, коментарите са излишни.

      • Георги Николов на

        Моля Ви да прочетете учебните програми за 8-ми клас и след това напишете какво сте разбрали. Ето част:
        Очакваните резултати в областта на комуникативните компетентности са свързани с уменията за създаване и възприемане на реч (есе)
        както откъм смисловата ѝ, така и откъм действената ѝ страна, а също и с уменията за езиково посредничество и с интерактивните умения на
        ученика за културно изразяване и творчество, с развиване на неговите изследователските умения и творческо въображение.

  5. Елица на

    E kakvo sega: da ucha li dashterq mi na „Az sam balgarche“ ili nqma nujda, shtoto ne pasva =D
    A na kolko nemski priqteli tuk v Köln veche sam razkazala za turskoto/osmanskoto robstvo, hm. 40te devoiki nachélo s Kaliakra nqmalo nujda da se hvarlqt ot skalite. Ta nali nie s nashite priqteli osmanite sme si praveli vecherinki i e stavala golqma veselba. PARTI napravo!!! Dobre che sme si pojiveli 500 godini s nai-qkite pichove. Az sam grafichen dizainer. Predlagam na ministerstvoto na obrazovanieto da narisuvam karti i dokumenti za uchebnicite tochno kakto te si gi predstavqt, zashtoto obicham hora s idei i fantaziq. No shte im izleze skapo, zashtoto mrazq hora, koito lajat!

    E какво сега: да уча ли дъщеря ми на „Аз съм българче“, или няма нужда, защото не пасва =D
    A на колко немски приятели тук в Кьолн съм разказала за османското робство, хм. 40те девойки начело с Калиакра нямало нужда да се хвърлят от скалите. Та нали ние и нашите приятели османите („османци“ в статията е грешно) сме си правели вечеринки и е ставала голяма веселба. ПАРТИ направо!!! Добре че сме си поживели 500 години с най-яките пичове. Какво богатство от култура, изкуство и широк поглед над света са ни подарили… Аз съм графичен дизайнер. Предлагам на министерството на образованието професионална изработка на документи, карти и произведения на изкуството от онова време за новите учебници. Точно както те си ги представят, защото обичам хора с идеи и фантазия. Но ще им излезе скъпо, защото не понасям хора, които лъжат!

  6. Лили на

    Браво на Илиана Раева! Ако всички до един реагирахме като нея – остро и директно, държавата ни и животът ни щяха да са други. Километричните дискусии в социалните мрежи не помагат. Респект, Илиана!

  7. Христо Георгиев на

    Браво на Теодора. Време е да се разчисти този баласт в образованието. Мойте синове съм ги учил че не сме били роби. Така ще уча и внуците си, за да нямат никаква робска принадлежност към всякакви околосветски империи.

  8. Мария на

    Поздравявам Илияна! Трябва ни подкрепа точно от такива хора, защото ние си се възмущаваме, но кой ни чува…
    И вместо да учат зле поднесена история, най-добре да водим децата всяка година първо в Батак, Плевен и другите бг исторически места и музеи, докато и тях не са затворили под някакъв предтекст.
    Историята винаги се е писала от победителите, особено съвременната бг история. За нея просто нямам думи – като промиване на мозъци е.

  9. Цветелина на

    Искрено уважавам Илияна Раева, жена която знае да се бори за успехи. Световна е. Българин, който не си знае историята, не е никакъв българин. Тази кума-лиса Кастрева беше просто много отвратителна – имах възмоност да я слушам /ако бях до нея в близост, повярвайте щях да я стисна за гушата без да се замисля/. После каквото ще да става. И лицето и едно такова – мазно, мазно и ехидно – проста ми беше гадна. Съжалявам за лошите думи, но така го почувствах. Може би защото не съм съгласна с глупостите, които говореше!Жалко за българите, които мислят, че може да се изключват класическите произведения, а да учим децата си на американските глупости.

Коментирай в Delo.bg