Проф. Михаил Константинов: Вече повече от четвърт век летя поне по 15 пъти годишно

0

проф. Михаил Константинов – математик и политически анализатор разказва за първите си полети у нас, в Европа и в САЩ.

За първи път се качих на самолет през 1960 година – 12 годишен бях. Самолетът беше АН-24 – витлова машина, модел използван през Втората световна война. Дестинацията беше София – Бургас – тогава имаше редовни линии до морето, до Стара Загора, Русе и други градове. За този самолет се говореше, че може за кацне в картофена нива, още повече, че той вече го беше правил. Самолетът има собствен ресурс за летене и за кацане дори и при изключени двигатели – нещо, което почти не може да се каже за съвременните реактивни лайнери.

Михаил Константинов, полет, самолет

АН-24

За онези машини се знаеше, че може да се приземят при проблем с двигателите, а и за времето си самолетът беше нещо ново и основният страх, както и сега беше, че може да падне. Самият първи мой полет мина съвсем приятно, но след няколко години пътувах отново и си спомням, че беше много сериозна бурята, в която попадна пътническият самолет – все пак е лека машина АН-24. Спомням си, че се клатушкаше доста сериозно, но пък беше интересно. Бурята си беше съвсем истинска –

имаше светкавици, самолетът подхвърчаше нагоре, падаше надолу в някакви въздушни дупки.

Спомням си, че повечето пътници повръщаха на борда. В началото аз се забавлявах, но след това и аз изпаднах в лека паника. За щастие, Господ е бил с нас в онзи момент, а и пилотите бяха много добри, защото успяха да приземят безаварийно машината. Това беше най-голямото ми клатене във въздуха до момента, но все пак самолетът беше витлов, малко по-чувствителен е на атмосферните влияния.

Михаил Константинов, полет, самолет

проф. Михаил Константинов

Първият ми полет извън България беше сравнително доста късно – през 1984 г. до Будапеща за научна конференция. Летях с Ил-18, огромен, но пак витлов самолет. Тези машини и до днес летят много, използват се особено често за къси полети. Може да са по-чувствителни високо в небето, но в никакъв случай не се считат за по-опасни от другите.

С руска машина съм летял по време на първия ми презокеански полет до Ню Йорк през 1990 г., веднага след промените. Тогава БГА „Балкан“ имаше директна линия София – Ню Йорк. След идването на демокрацията у нас и до днес летя поне по 15 пъти годишно. Има хора, които използват въздушния транспорт стотици пъти в годината, но пък това е доста уморително, особено когато се сменят няколко часови зони.“

Още любопитни самолетни преживявания на други обичани и популярни българи, може да прочетете в рубриката ни ПЪРВИ ПОЛЕТ.

Евтини самолетни билети ще откриете в промоционалните предложения на Check.bg ®

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg